Fenechiu: Oamenii disponibilizaţi de la CFR Marfă nu trebuie să plece acasă fără bani

Fostul ministru al Transporturilor Relu Fenechiu a declarat, miercuri, că, împreună cu viitorul cumpărător al CFR Marfă, trebuie găsite soluţii pentru ca oamenii să nu plece acasă fără bani şi să nu mai aibă din ce trăi, precizând că se pot găsi soluţii pentru plăţi compensatorii.

Urmărește
419 afișări
Imaginea articolului Fenechiu: Oamenii disponibilizaţi de la CFR Marfă nu trebuie să plece acasă fără bani

Fenechiu: Oamenii disponibilizaţi de la CFR Marfă nu trebuie să plece acasă fără bani (Imagine: Dumitru Matiu/Mediafax Foto)

Deputatul PNL Relu Fenechiu a venit, miercuri, la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie pentru judecarea unui recurs pe care l-a făcut la o decizie de respingere a unei excepţii de neconstituţionalitate, luată de instanţa care a judecat în fond dosarul "Transformatorul" şi care în 12 iulie l-a condamnat la cinci ani de închisoare cu executare.

Întrebat, la intrarea în sediul ICCJ, dacă se ştia de disponibilizările care ar urma să fie făcute în cadrul privatizării CFR Marfă, fostul ministru al Transporturilor a spus că îi pare rău că în continuare "se discută poveşti pe surse".

"Nu ştiu ce decizie va lua viitorul ministru al Transporturilor, dar eu am discutat cu toţi şefii CFR-urilor şi cu cu toţi liderii de sindicat şi le-am promis că, cel puţin atât timp cât sunt eu, nu vor fi oameni disponibilizaţi fără să primească salarii compensatorii", a mai spus Relu Fenechiu.

Întrebat de ce nu există nimic scris în acest sens, Relu Fenechiu a spus că nu este nimic scris pentru ca actualul Contract Colectiv de Muncă este valabil până în aprilie 2014.

"Am văzut discuţii de ce nu am prevăzut un nou Contract Colectiv de Muncă, dar dacă într-un proces de privatizare îi spui unui cumpărător că trebuie să facă un nou contract colectiv în momentul în care ajunge să cumpere societatea, nu vine nimeni", a spus Fenechiu.

Fostul ministru al Transporturilor a precizat că important este ca, împreună cu viitorul cumpărător, să fie găsite soluţii pentru ca oamenii "să nu plece acasă fără bani".

"Disponibilizările trebuie făcute în special din sectorul TESA, dar nu trebuie făcute trimiţând oamenii acasă şi fără să mai aibă din ce trăi. Se găsesc soluţii pentru plăţi compensatorii şi se găsesc soluţii pentru redistribuirea lor în alte sectoare unde este nevoie de personal", a mai spus Fenechiu.

Întrebat ce are cel mai important de făcut viitorul ministru al Transporturilor, Fenechiu a spus că, din punctul lui de vedere, atragerea fondurilor europene este cel mai important lucru pentru România.

"Patru miliare de euro care să intre în România înseamnă câte puţin pentru fiecare în buzunare, până la urmă", a precizat Relu Fenechiu.

El a adăugat că cele mai importante lucruri care ar trebui făcute la Ministerul Transporturilor sunt finalizarea privatizării CFR Marfă şi continuarea restructurării companiilor, "cel puţin a celor din sectorul feroviar, dar şi aerian".

În 12 iulie, Relu Fenechiu a fost condamnat de instanţa supremă la cinci ani de închisoare cu executare în dosarul "Transformatorul", pentru complicitate la abuz în serviciu în formă calificată. Decizia nu este definitivă, recursul urmând să fie judecat de Completul de cinci judecători al instanţei supreme

În urma deciziei de condamnare, Relu Fenechiu a demisionat din funcţia de ministru al Transporturilor.

Deputatul liberal Ovidiu Silaghi a fost propus, marţi, de conducerea PNL pentru funcţia de ministru al Transporturilor.

Aproximativ 200 de sindicalişti de la Federaţia Mecanicilor de Locomotivă au protestat marţi la sediul Ministerului de Finanţe, nemulţumiţi de disponibilizările care ar urma să aibă loc la CFR, de lipsa plăţilor compensatorii şi de reducerea timpului de lucru de la cinci la patru zile pe săptămână. Sindicaliştii continuă şi miercuri protestele la Ministerul de Finanţe.

Ministerul Transporturilor a arătat, într-un comunicat de presă, că prin semnarea contractului de privatizare a SNTFM CFR Marfă SA nu este prevăzută nicio înţelegere oficială referitoare la disponibilizarea salariaţilor.

"Restructurările de personal de la CFR SA, CFR Călători şi CFR Marfă se vor face prin disponibilizări voluntare, iar angajaţii acestor companiilor vor beneficia de prevederile OUG nr. 36/2013, privind aplicarea în perioada 2013-2018 a unor măsuri de protecţie socială acordată persoanelor disponibilizate prin concedieri colective efectuate în baza planurilor de disponibilizare", a precizat MT.

Potrivit Ministerului Transporturilor, la ultima întâlnire pe care conducerea MT a avut-o cu partenerii sociali din sistemul feroviar, aceştia au primit asigurări că se vor întreprinde toate demersurile necesare astfel încât salariaţii care vor fi disponibilizaţi să beneficieze de protecţie socială, prin acordarea de salarii compensatorii, conform OUG 36/2013.

Precizările au fost făcute după ce în presă au apărut informaţii că aproximativ 2.500 de angajaţi de la CFR Marfă vor fi disponibilizaţi, iar alţi 2.000 de angajaţi ar urma să plece de la CFR Călători şi CFR SA.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici