Ferrari va accepta criptomonedele ca modalitate de plată pentru maşinile din SUA

Ferrari a început să accepte plata în criptomonede pentru maşinile sport de lux în SUA şi va extinde acest sistem în Europa, în urma cererilor venite din partea clienţilor bogaţi, a declarat pentru Reuters şeful de marketing şi comercial.

Urmărește
102 afișări
Imaginea articolului Ferrari va accepta criptomonedele ca modalitate de plată pentru maşinile din SUA

Ferrari va accepta criptomonedele ca modalitate de plată pentru maşinile din SUA

Marea majoritate a companiilor de top s-au ferit de criptomonede, deoarece volatilitatea bitcoin şi a altor tokenuri le face nepractice pentru comerţ. Reglementările disparate şi consumul ridicat de energie au împiedicat, de asemenea, răspândirea cripto ca mijloc de plată.

Printre acestea se numără producătorul de automobile electrice Tesla, care în 2021 a început să accepte plata în bitcoin, cea mai mare criptomonedă, înainte ca directorul general Elon Musk să oprească acest lucru din cauza preocupărilor legate de mediu.

Directorul de marketing şi comercial al Ferrari, Enrico Galliera, a declarat pentru Reuters că criptomonedele au făcut eforturi pentru a-şi reduce amprenta de carbon prin introducerea de noi software şi o utilizare mai mare a surselor regenerabile.

„Obiectivul nostru de a atinge neutralitatea în materie de carbon până în 2030 de-a lungul întregului nostru lanţ valoric este absolut confirmat”, a declarat acesta într-un interviu.

Ferrari a spus că decizia a venit ca răspuns la solicitările pieţei şi ale dealerilor, deoarece mulţi dintre clienţii săi au investit în cripto.

„Unii sunt investitori tineri care şi-au construit averile în jurul criptomonedelor”, a spus el. „Alţii sunt investitori mai tradiţionali, care vor să-şi diversifice portofoliile”.

În timp ce unele criptomonede, cum ar fi ether, cea de-a doua ca mărime, şi-au îmbunătăţit eficienţa energetică, bitcoin continuă să fie criticat pentru mineritul său energointensiv.

Ferrari a livrat peste 1.800 de maşini în regiunea sa din America, care include SUA, în prima jumătate a acestui an.

Galliera nu a precizat câte maşini se aştepta Ferrari să vândă prin intermediul cripto. El a spus că portofoliul de comenzi al companiei era puternic şi complet rezervat până în 2025, dar compania a vrut să testeze acest univers în expansiune.

„Acest lucru ne va ajuta să ne conectăm cu oameni care nu sunt neapărat clienţii noştri, dar care şi-ar putea permite un Ferrari”, a spus el.

Compania italiană, care a vândut 13.200 de maşini în 2022, cu preţuri începând de la peste 200.000 de euro şi ajungând până la 2 milioane de euro, intenţionează să extindă sistemul de criptomonede în Europa până în primul trimestru al anului viitor şi apoi în alte regiuni în care criptomonedele sunt acceptate legal.

Europa, Orientul Mijlociu şi Africa este cea mai mare regiune a Ferrari, reprezentând 46% din totalul livrărilor de maşini în prima jumătate a acestui an.

„Interesul este acelaşi în SUA şi în Europa, nu vedem diferenţe uriaşe”, a declarat Galliera.

Printre ţările în care criptomonedele sunt restricţionate se numără China.

Ferrari a apelat la unul dintre cei mai mari procesatori de plăţi în criptomonede, BitPay, pentru faza iniţială din SUA, şi va permite tranzacţii în bitcoin, ether şi USDC, una dintre cele mai mari aşa-numite stablecoins. Ferrari ar putea folosi alţi procesatori de plăţi în diferite regiuni.

„Preţurile nu se vor schimba, nu vor exista taxe, nici suprataxe dacă plătiţi prin criptomonede”, a spus Galliera.

Bitpay va transforma imediat plăţile în criptomonede în monedă tradiţională în numele dealerilor Ferrari, astfel încât aceştia să fie protejaţi de fluctuaţiile de preţ.

„Acesta a fost unul dintre obiectivele noastre principale: evitarea, atât a dealerilor noştri, cât şi a noastră, de a gestiona direct criptomonedele şi de a fi protejaţi de fluctuaţiile mari ale acestora”, a spus Galliera.

În calitate de procesator de plăţi, BitPay se va asigura că monedele virtuale provin din surse legitime şi că nu provin din activităţi infracţionale sau că sunt folosite pentru spălarea veniturilor provenite din infracţiuni sau pentru a se sustrage de la plata taxelor.

Şeful de marketing şi comercial al Ferrari a declarat că majoritatea dealerilor săi din SUA au semnat deja sau sunt pe cale să accepte acest sistem

„Sunt convins că şi alţii se vor alătura în curând”, a declarat Galliera.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici