- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (25.07.2011, 14:29)
- Vlad Popescu , Vlad Popescu ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Fiat a preluat Chrysler după refuzul Renault de a se implica
Directorul general al Fiat, Sergio Marchionne, pare că a câştigat pariul făcut în 2009, când a acceptat să salveze Chrysler cu concursul guvernului american, după ce Renault, prin vocea şefului Charlos Ghosn, a decis că ar fi prea riscant să se implice, potrivit unei analize Bloomberg.
Urmărește
478 afișări
Chrysler (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Ghosn a refuzat la sfârşitul anului 2008 şansa de a prelua Chrysler, pregătind practic terenul pentru intervenţia Fiat, care a primit 20% din acţiunile companiei fără să fie nevoie să plătească cash, în schimbul expertizei în management şi tehnologie.
"Ne-am retras deoarece asistam la desfăşurarea unei crize foarte dramatice. Consider că am luat cea mai rezonabilă decizie", a afirmat Ghosn luna trecută într-un interviu.
În ultimii doi ani, Marchionne a făcut tot posibilul să-i demonstreze rivalului său că a greşit. Italianul a început o campanie rapidă de integrare a Fiat şi Chrysler, care va include folosirea arhitecturii de bază a autovehiculelor pentru mai multe mărci din grup, combinarea managementului şi construcţia de maşini la comun în aceleaşi fabrici.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Ce înseamnă să fii președinte? Alexander Lukașenko spune că este treaba unui bărbat: „Doamne ferește să fie aleasă o femeie în Belarus”
-
Liderul nord-coreean Kim Jong Un ordonă producerea în masă a dronelor explozive
-
Războiul din Ucraina, ziua 996. Zelenski: Zece puncte ale planului intern de rezilienţă vor fi prezentate săptămâna viitoare / Noi sancţiuni împotriva Rusiei din partea UE / Biden, presat de Europa pentru a spori sprijinul pentru Ucraina înainte de încheierea mandatului
-
Guvernatorul Băncii Angliei îndeamnă la reconstruirea relaţiilor cu UE: Brexitul a subminat economia
Fiat şi-a mărit săptămâna trecută participaţia la Chrysler la 53,5%, ajungând acţionar majoritar cu doi ani mai devreme decât preconiza în 2008.
Chiar şi înaintea scandaului de spionaj industrial din Franţa, care i-a afectat reputaţia, Ghosn a exclus "pentru moment" o integrare mai profundă între Renault şi grupul japonez Nissan, membri ai unei alianţe vechi de 12 ani. Renault deţine 43,4% din Nissan, iar compania japoneză are 15% din acţiunile grupului francez. Înainte de a se retrage din discuţiile pentru preluarea Chrysler, Ghosn afirmase că atragerea unui partener în SUA "ar avea sens". Anterior, în 2006, discuţiile dintre Renault, Nissan şi General Motors pentru includerea grupului american în alianţă au eşuat.
"Ghosn pare că s-a oprit la jumătatea drumului, în timp ce Marchionne vrea cel puţin să meargă până la capăt. (Şeful Fiat) încearcă ceva diferit, şi până acum pare să aibă dreptate", comentează Erich Hauser, analist al Credit Suisse Londra.
Acţiunile Fiat au urcat cu 91% din iunie 2009, când a preluat efectiv controlul Chrysler, timp în care titlurile Renault au urcat cu numai 52%. Grupul francez aren prezent o capitalizare de 11 miliarde euro, cu 39% mai mică decât valoarea participaţiilor sale la Nissan, Volvo şi Daimler, evaluate la 18 miliarde euro. Între timp, capitalizarea Fiat a ajuns la 9,1 miliarde euro.
Marja operaţională a Fiat, excluzând operaţiunile industriale vândute la începutul anului, a fost de 3,1% din vânzărui anul trecut, în timp ce randamentul Renault a fost de 2,8%.
Citește pe alephnews.ro: Eva Longoria dezvăluie că familia ei nu mai locuiește în Statele Unite după victoria lui Trump. Unde s-a mutat actrița
Citește pe www.zf.ro: Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Dezastru pentru un gigant din tehnologie, care concediază mii de oameni pentru a deveni competitiv într-un domeniu unde o singură companie deţine 80% din piaţa
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Adriana Bahmuțeanu, atac la adresa Mihaelei Botezatu și a lui Honorius: „Am fost sunată de Maximus, care în cele 3 zile nu…”
CANCAN.RO
Ce a pățit un pensionar de 92 de ani, după ce a angajat o menajeră ROMÂNCĂ mult mai tânără
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe