- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Fiat şi Peugeot ar putea avea fi nevoite să se alieze pentru a concura Volkswagen
PSA Peugeot Citroen, care a rezistat mult timp propunerilor de colaborare făcute de Fiat, ar putea decide până la urmă că o alianţă cu producătorul auto italian este singura cale de a reduce decalanjul faţă de grupul german Volkswagen (VW), liderul pieţei europene.
Fiat şi Peugeot ar putea avea fi nevoite să se alieze pentru a concura Volkswagen
Capacitatea de investiţii şi prezenţa geografică a VW fac ca producătorii mai vulnerabili să rămână tot mai mult în urmă, dacă nu se asociază pentru a reduce capacitatea şi a împărţi costurile dezvoltării unor noi maşini.
"Peugeot are în mod clar nevoie să se dezvolte. S-au opus mult timp ideii", a declarat Philippe Houchois, analist la UBS în Londra.
VW este deja cu mult înaintea concurenţilor săi europeni, cu planuri de investiţii în noi modele în valoare de 62 miliarde de euro, pentru perioada 2011-2016.
ULTIMELE ȘTIRI
-
COVID a fost scăpat dintr-un laborator din China, potrivit FBI. Agenția nu a avut voie să-l informeze pe Biden
-
Avionul Azerbaijan Airlines prăbuşit în Kazahstan: Acuzaţii de doborâre cu rachetă rusească dar Kremlinul refuză să mai ofere informaţii
-
Zeci de persoane au murit după ce o barcă s-a scufundat în Marea Mediterană
-
Marcel Ciolacu: Guvernul României este solidar cu poporul azer
Peugeot a alocat în schimb perioadei 2008-2011 cheltuieli medii anuale pentru investiţii în cercetare şi dezvoltare în valoare de 3,7 miliarde de euro, potrivit celui mai recent raport anual.
Fiat şi divizia americană Chrisler au prevăzut pentru 2010-2014 fonduri pentru investiţii de 26 miliarde de euro.
Tendinţele sunt negative pentru piaţa Europei Occidentale, fiind anticipat în acest an un declin de 6%, ceea ce va face concurenţa preţurilor extrem de dură, în timp ce producătorii auto se luptă pentru pieţe majore precum Brazilia, Rusia, India şi China.
"Nimeni nu vrea mai multă expunere la Europa, dar dacă eşti deja prezent acolo, atunci ai nevoie de mărime", a arătat Houchois.
Fiat a realizat anul trecut 45% din vânzările sale în Europa, iar PSA 54%, cea mai mare pondere în rândul marilor producători de automobile, potrivit datelor LMC Automotive.
Declinul vânzărilor ambelor companii a fost cu mult mai mare decât cel de 1,4% al pieţei europene. Livrările Fiat au scăzut cu 12%, iar cele ale PSA cu 9%, în timp ce vânzările VW au urcat cu 8%.
BMW şi Hyundai-Kia au înregistrat la rândul lor creşteri ale vânzărilor pe piaţa europeană.
Directorul general al Fiat şi Chrysler, Sergio Marchionne, a declarat recent, la salonul auto de la Detroit, că "în mod sigur se va uita" la PSA Peugeot, el adăugând că Europa are nevoie de un nou gigant auto care să concureze cota de piaţă a VW, de 23,3%.
El a respins totuşi o informaţie din presă potrivit căreia au loc negocieri între Fiat şi Peugeot.
În timp ce Renault este aliat cu Nissan şi are programe comune cu Daimler, Peugeot este singurul mare producător individual care s-ar potrivi cu Fiat, dar realizarea alianţei nu este facilă.
Reprezentanţii PSA au refuzat să răspundă direct remarcilor lui Marchione privind opţiunile de colaborare.
Fiat suferă de un exces de capacitate, în timp ce producţia PSA Peugeot Citroen este răspândită la mai multe fabrici din Franţa, care sunt prea mici şi costisitoare pentru a rămâne profitabile în eventualitatea unui război al preţurilor, a comentat Houchois.
Fiat şi PSA au avut negocieri pentru un parteneriat, în 2008, care nu s-au concretizat, iar ulterior grupul italian a preluat Chrysler.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO