- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Fiat va închide o uzină din Sicilia, unde produce automobile Lancia, din cauza scăderii cererii de maşini în Europa
Fiat va închide la sfârşitul acestui an fabrica Termini Imerese din Sicilia, unde produce automobile Lancia, din cauza scăderii cererii de automobile în Europa, fiind pentru prima oară de dinaintea crizei financiare din 2008 când un producător european ia o astfel de măsură în ţara de origine.
Fiat va închide o uzină din Sicilia, unde produce automobile Lancia, din cauza scăderii cererii de maşini în Europa (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Ultimul automobil Lancia Ypsilon subcompact va ieşi de pe linia de fabricaţie a uzinei cu o istorie de 41 de ani pe 24 noiembrie.
Decizia are loc în condiţiile în care supracapacitatea de producţie din Europa ar putea creşte anul viitor cu 41%, la 2,92 milioane de vehicule, potrivit estimărilor companiei de analiză a pieţei IHS Automotive.
În urma măsurii, capacitatea de producţie a Fiat va scădea cu până la 140.000 de vehicule pe an.
ULTIMELE ȘTIRI
-
România se alătură pe deplin spațiului Schengen începând cu ianuarie 2025
-
Alegeri prezidenţiale 2024. Ce arată cele mai recente sondaje publicate. Cine ar putea intra în turul doi
-
Bucureştenii decid viitorul oraşului: Referendum crucial în aceeaşi zi cu alegerile prezidenţiale. Iată ce trebuie să ştii
-
Euro a scăzut la cel mai jos nivel din 2022 din cauză că pieţele se aşteaptă la o nouă scădere de dobândă. Din păcate şi din economia reală vin veşti proaste: sectorul privat din zona euro a scăzut dintr-o dată şi se duce înspre contracţie
"Sectorul auto mondial suferă de ani de zile de supracapacitate. În Europa, situaţia a ajuns în punctul de sufocare", a declarat directorul general al Fiat, Sergio Marchionne.
Şeful Fiat a participat vineri, alături de directorul general al Daimler, Dieter Zetsche, şi şeful Ford Motor în Europa, Stephen Odell, la o reuniune a liderilor companiilor de profil cu reprezentanţi ai Comisiei Europene, pentru a discuta perspectivele industriei auto.
Asociaţia europeană ACEA a cerut liderilor politici să acţioneze rapid pentru a readuce încrederea în regiune.
Marchionne a fost ales vineri preşedinte ale ACEA.
"Una dintre speranţele mele este de a vedea dorinţa de refacere a stabilităţii economice în Europa, care ar reduce presiunile asupra industriei auto. Avem nevoie de o piaţă sănătoasă pentru a putea rezolva problema supracapacităţii", a afirmat Marchionne la Bruxelles.
Cererea de maşini în Europa ar putea scădea în 2012 pentru al cincilea an consecutiv, la 12,9 milioane de vehicule, în coborâre cu 1% faţă de acest an şi cu 17% comparativ cu un maxim atins în 2007.
Producţia din regiune s-ar putea reduce anul viitor cu 2,9%, la 16,4 milioane de vehicule, comparativ cu o creştere de 1,8% a capacităţii de producţie, la 19,3 milioane de unităţi, potrivit estimărilor IHS.
Până la decizia Fiat de închidere a fabricii din Sicilia, producătorii europeni au fost incapabili să ia măsuri hotărâte de reducere a producţiei.
Amestecul politicului a împiedicat restructurarea, în condiţiile în care guvernele au susţinut cererea prin programe de stimulente.
Eforturile guvernamentale de prevenire a reducerii numărului de locuri de muncă în Europa continuă.
În Franţa, preşedintele Nicolas Sarkozy, care se confruntă cu alegeri prezidenţiale peste şase luni şi cu cel mai ridicat şomaj din peste 10 ani, a cerut luna trecută directorului general al Peugeot, Philippe Varin, să reconsidere un plan de desfiinţare a 6.800 de locuri de muncă.
Peugeot, al doilea mare producător auto european după Volkswagen, s-a distanţat în acest an de o propunere de închidere a unei fabrici din Franţa, după ce guvernul a considerat-o inacceptabilă.
Directorul general al Renault, Carlos Ghosn, s-a angajat în luna mai să orienteze producţia din Franţa a grupului către segmentul superior al pieţei, în schimbul susţinerii din partea guvernului, care deţine o participaţie de 15% la grup, pentru numirea unui nou director operaţional.
Guvernul francez nu este singurul care influenţează deciziile din industria auto.
Cancelarul german Angela Merkel s-a implicat în vânzarea Opel de către General Motors, condiţionând ajutorul de stat de schimbarea proprietăţii. Vânzarea nu a mai avut loc după ce General Motors s-a răzgândit în noiembrie 2009, după ce a ieşit din faliment.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO