- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Finalizarea canalului Dunăre - Bucureşti necesită investiţii de 450 de milioane de euro
Finalizarea lucrărilor de construcţie a canalului Dunăre - Bucureşti, sistate în 1990, necesită investiţii de 450 de milioane de euro, care ar putea să fie amortizate în termen de 14 ani, potrivit Companiei Naţionale Administraţia Canalelor Navigabile Constanţa.
Finalizarea canalului Dunăre - Bucureşti necesită investiţii de 450 de milioane de euro
Administraţia Canalelor Navigabile a propus Ministerului Transporturilor relansarea proiectului, iar instituţia a realizat în acest sens un proiect de hotărâre de guvern pe care îl va prezenta Executivului, a declarat, joi, într-o conferinţă de presă, directorul general al companiei, Ovidiu Cupşa.
El a afirmat că realizarea canalului va costa circa 450 de milioane de euro.
"Prin realizarea căii navigabile, Bucureştiul obţine o legătură navigabilă directă cu principalele oraşe din lungul Dunării, cu marile centre urbane de pe Rhin, precum şi acces direct la portul maritim Constanţa şi la reţeaua europeană interioară de căi navigabile", a spus Cupşa.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Ministrul adjunct de externe al Rusiei amenință cu începerea testelor nucleare
-
Ciolacu promite susţinerea investiţiilor şi control riguros asupra cheltuielilor publice
-
Elicopterul SMURD solicitat la Constanţa pentru un accident grav: trei răniţi
-
Peste 500 de kg de obiecte pirotehnice neconforme, confiscate în urma unei razii în Sectorul 4
Cu o adâncime minimă a apei de 4,5 metri şi o capacitate de transport de până la 16 milioane de tone/an, canalul va avea, potrivit proiectului, 73 de kilometri.
Calea navigabilă va avea două porturi, unul situat în zona de sud - est a Capitalei, între localităţile 1 Decembrie şi Dărăşti de Ilfov, iar al doilea la Olteniţa, la confluenţa râului Argeş cu fluviul Dunărea.
Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a declarat, marţi, că singura soluţie pentru dezvoltarea infrastructurii în următorii şapte ani este reprezentată de contractele de concesionare, prin acest sistem urmând să fie construit şi canalul Dunăre-Bucureşti.
"Mă gândesc serios să realizez canalul navigabil Dunăre-Bucureşti tot în regim de concesiune. Am avut discuţii extrem de serioase cu firme interesate de acest canal. În momentul de faţă proiectul se regăseşte la Apele Române, însă el este prevăzut ca un canal de irigaţie. Acum suntem în faza de preluare la Ministerul Transporturilor a administraţiei canalelor navigabile", a spus Orban.
El a precizat că lucrările vor fi realizate în baza unui studiu de fezabilitate care urmează să fie elaborat.
Proiectul iniţiat în regimul comunist a fost sistat în 1990, iar până la acea dată au fost realizate, potrivit Administraţiei Canalelor Navigabile, circa 70% din lucrări.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO