- Home
- Economic
- LONDRA, (25.09.2012, 19:02)
- Marius Oncu ,
Financial Times: Peugeot şi Renault pregătesc o mulţime de modele noi pentru salonul auto de la Paris
Producătorii auto francezi PSA Peugeot Citroën şi Renault intenţionează să uimească presa la Salonul Auto de la Paris cu o mulţime de maşini noi, lansări care ascund însă o criză a declinului pieţelor europene şi a supracapacităţii de producţie.
Urmărește
190 afișări
Financial Times: Peugeot şi Renault pregătesc o mulţime de modele noi pentru salonul auto de la Paris (Imagine: AFP/ Mediafax Foto)
Peugeot va prezenta nu mai puţin de 40 de maşini într-un stand de 3.900 de metri pătraţi, inclusiv Onyx, o supermaşină concept care s-ar potrivi foarte bine parcată lângă un Lamborghini, scrie cotidianul britanic Financial Times (FT).
Renault va introduce a patra generaţie a hatchback-ului Clio, prima maşină gata de producţie proiectată de Laurens van den Acker, şeful de design adus în urmă cu trei ani pentru a face mai interesantă linia de modele a grupului.
Angajaţii Peugeot de la uzina Aulnay-sous-Bois, din suburbiile Parisului, pe care producătorul auto vrea să o închidă pentru a opri pierderile, de circa 200 de milioane de euro pe lună, au programat un protest la salonul auto pe 9 octombrie.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Marcel Ciolacu, după întâlnirea cu FMI: Vom prioritiza proiectele publice
-
Ţările NATO şi-au crescut cheltuielile militare. Ameninţările Rusiei şi întoarcerea lui Donald Trump au făcut ca Europa şi Canada să-şi majoreze cheltuielile pentru apărare cu 20% în 2024
-
Criza de la Şantierul Naval Mangalia. BNS: DAMEN renunţă la acţiuni, statul român are drept de preempţiune
Supracapacitatea industriei auto din Europa şi războiul dur al preţurilor vor reprezenta subiecte principale la ediţia din acest an, unde sunt aşteptaţi directori generali de companii, printre care şeful Peugeot, Philippe Varin, cel al Renault/Nissan, Carlos Ghosn, şi cel al Fiat, Sergio Marchionne.
Peugeot şi Renault sunt, pe lângă Fiat şi divizia Opel a General Motors, printre cei mai vulnerabili constructori auto. Piaţa auto din Franţa a scăzut cu 13% în acest an, iar ambele companii au vânzări semnificative în Italia şi Spania, ţări care se confruntă, de asemenea, cu probleme economice.
Renault, cu operaţiuni mai solide pe alte continente şi fabrici cu costuri reduse în România şi Maroc, are probleme financiare mai mici decât Peugeot, după cum va evidenţia şi şeful grupului, Carlos Ghosn, în interviurile de la salonul auto, scrie FT.
Totuşi, ambii producători sunt specializaţi pe piaţa maşinilor mici, cu marje de profit reduse, mult mai vulnerabile la războiul reducerilor de preţuri, care împinge majoritarea companiilor europene din industrie pe pierderi în acest an. PSA a pierdut 819 milioane de euro în prima jumătate a anului, în timp ce Renault, ajutată de participaţia deţinută la Nissan, a raportat o scădere puternică a profitului, la 786 milioane de euro.
Citeşte şi:
STUDIU Mediafax Monitorizare: Care sunt cele mai mediatizate mărci auto în prima jumătate a anului
Ambele companii franceze sunt presate de pe două fronturi, de producătorii de maşini de lux germani şi Volkswagen pe segmentul mai scump şi de Hyundai şi Kia, din Coreea de Sud, pe piaţa maşinilor mai ieftine. Volkswagen şi sud-coreenii au câştigat cotă de piaţă în faţa Peugeot şi Renault în Franţa, situaţie care l-a determinat pe ministrul Industriei de la Paris să acuze Hyundai şi Kia de practici de dumping. Cele două companii au negat acuzaţiile.
"Situaţia este critică pentru Peugeot şi Renault. Sunt blocaţi la mijloc şi vor fi striviţi de nemţi, care coboară în categoriile de jos, şi de coreeni, care parcurg acelaşi drum ca japonezii în urmă cu câţiva ani şi oferă produse mai bune", a afirmat Emmanuel Bulle, analist la Fitch.
La Paris, Volkswagen va prezenta a şaptea generaţie a Golf, maşina cu cele mai bune vânzări din Europa. Pe lângă beneficiile aduse de brand şi dimensiunea grupului, Volkswagen se poate împrumuta şi mai ieftin de pe pieţele financiare, avantaj pe care îl poate transfera clienţilor prin credite pentru cumpărarea unei maşini.
În faţa concurenţei dure, producătorii francezi au două opţiuni: să se lupte cu Volkswagen şi coreenii pe fiecare model sau să se retragă strategic de pe pieţe şi segmente unde nu sunt competitivi.
Grupul italian Fiat a adoptat ultima variantă şi nu va prezenta niciun nou model la Paris, însă producătorii francezi, mai ales Peugeot, au ales să răspundă provocării.
"Peugeot are mai multe lansări de produse decât majoritatea celorlalţi producători", a declarat Jonathon Poskitt, şeful diviziei de estimări de vânzări pentru Europa la LMC Automotive.
Citeşte şi:
Dacia Dokker şi Dokker Van, lansate pe piaţa românească. Cum arată noile maşini - GALERIE FOTO
Renault va prezenta generaţia a doua a modelelor Logan şi Sandero la salonul auto de la Paris. Ghosn afirmă că Renault obţine marje de peste 6% la maşinile low-cost, în parte pentru că nu oferă discounturi.
"Fiecare maşină low-cost pe care o vând valorează două până la trei maşini obişnuite. Dar în doi-trei ani există riscul să intre (pe această piaţă, n.r.) şi concurenţa", a declarat Philippe Houchois, analist auto la grupul UBS.
Dacia, parte a grupului Renault, a anunţat că va prezenta noile modele Logan 2 şi Sandero 2 la Salonul Auto de la Paris, care se deschide pentru public la 29 septembrie.
Citește pe www.zf.ro: BREAKING. Ionuţ Dumitru, profesor ASE: România a depăşit Polonia la PIB per capita şi este peste Ungaria, Croaţia sau Grecia
Citește pe www.zf.ro: Cum alegem zona unde cumpărăm o locuinţă şi ce facilităţi importante trebuie să existe în proximitate
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Presa olandeză: Poliţia crede că a identificat hoţii tezaurului dacic, precum şi locaţia unde s-ar afla. ”Este vorba de cel puţin trei autori”
Ţara care pariază tot pe opulenţă absurdă ca să atragă super-bogaţii şi miliardele lor. Au construit palate pentru vânătorii de lux şi acum aşteaptă să vadă cine muşcă momeala
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Milionarul de 53 de ani a cerut-o de nevastă pe iubita lui cu 24 de ani mai tânără
PROSPORT.RO
Taxă de la 740 de lei pentru această categorie de șoferi! Inspecția RAR, polița RCA și ITP sunt obligatorii
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe