- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Fitch: Blocajul din spaţiul aerian nu va deveni o catastrofă economică pentru companii
Blocajul fără precedent din spaţiul aerian european va contribui la presiunile negative care afectează industria transporturilor aeriene, însă este puţin probabil să se transforme într-o catastrofă economică pentru marile companii europene de transport pe calea aerului, consideră analiştii Fitch.
Fitch: Blocajul din spaţiul aerian nu va deveni o catastrofă economică pentru companii (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Totuşi, dacă situaţia persistă, presiunile semnalate de Fitch ar putea deveni mai severe, se arată într-un comunicat transmis joi de agenţia de rating.
"Erupţia vulcanică nu ar fi putut avea loc într-un moment mai inoportun pentru industria europeană a transporturilor aeriene, când abia începuse să vadă semne de relansare. Procesul de revenire este într-o etapă fragilă, iar această perturbare semnificativă a zborurilor va întârzia probabil progresul reuşit de companii în direcţia îmbunătăţirii factorilor de credit. Din moment ce industria rămâne într-o poziţie financiară slabă, nu îşi poate permite să sufere noi şocuri fără a-şi pune în pericol accesul la credit", a declarat Sabrina Ran, associate director la Fitch EMEA Corporates.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Eva Longoria dezvăluie că familia ei nu mai locuiește în Statele Unite după victoria lui Trump. Unde s-a mutat actrița
-
Sorin Grindeanu anunţă că se va circula de săptămâna viitoare pe încă 32 de kilometri din Autostrada Moldovei
-
Armata israeliană susţine că a ucis un comandant al organizaţiei Jihadul Islamic Palestinian
-
Viktor Orban afirmă că UE trebuie să regândească sancţiunile aplicate Rusiei. Care este explicaţia lui
Fitch consideră că norul de cenuşă emanat de vulcanul care a erupt săptămâna trecută în Islanda nu se va transforma într-o catastrofă financiară pentru marile companii de transport aerian din Europa, precum Lufthansa, Air France-KLM, British Airways sau Iberia, datorită lichidităţii solide a acestor grupuri şi faptului că impactul operaţional al zborurilor anulate va fi amortizat parţial de scăderea costurilor de zbor.
Majoritatea marilor transportatori aerieni europeni dispun de lichidităţi şi rezerve financiare puternice, dar şi de credite în sistem stand-by care pot acoperi orice lipsuri sau pierderi pe termen scurt. Aceşti factori cheie în amortizarea şocurilor exterioare fac parte dintre lecţiile învăţate de industrie în 2001, după atacurile din 11 septembrie, notează Fitch.
Asociaţia Internaţională a Transportatorilor Aerieni (IATA) estimează că norul de cenuşă a provocat scăderea veniturilor companiilor aeriene cu 1,7 miliarde de dolari, însă Fitch estimează că aproximativ jumătate din această sumă poate fi recuperată numai din revenirea unei părţi a pasagerilor pentru a cumpăra bilete pe rutele care au fost închise în ultimele zile.
Dintre toate companiile aeriene afectate de criză, Fitch consideră că cele mai mari pierderi au survenit la Lufthansa şi Air France-KLM, cu pierderi zilnice de 25, respectiv 20 milioane euro din profitul operaţional.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 12:27
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 996. Zelenski: Zece puncte ale planului intern de rezilienţă vor fi prezentate săptămâna viitoare / Noi sancţiuni împotriva Rusiei din partea UE / Biden, presat de Europa pentru a spori sprijinul pentru Ucraina înainte de încheierea mandatului
-
astăzi, 12:15
Două sate din România au fost selectate în Programul Upgrade al Best Tourism Villages 2024