Fitch retrogradează Carrefour în urma aşteptărilor privind declinul profitului operaţional în Franţa

Agenţia de evaluare finaciară Fitch a retrogradat retailerul Carrefour, prezent şi în România, ca urmare a aşteptărilor privind declinul profitului operaţional pe piaţa franceză în prima jumătate a anului şi a deciziei de vânzare a reţelei de magazine Dia Discount.

Urmărește
5 afișări

Calificativul pentru credite pe termen lung a fost revizuit în scădere de la "A-" la "BBB+", iar Fitch a renunţat la supravegherea pentru o posibilă retrogradare a ratingului. Perspectiva ratingului pe termen lung rămâne negativă. În privinţa împrumuturilor pe periaodă scurtă, Fitch a confirmat calificativul la "F2", potrivit unui comunicat al agenţiei.

"Retrogradarea urmează confirmării Carrefour că se aşteaptă la o scădere cu 35% a profitului operaţional generat de operaţiunile din Franţa în prima jumătate a anului şi renunţării la reţeaua de magazine Dia Discount", a afirmat Johnny Da Silva, director în cadrul diviziei europene a Fitch.

Analiştii Fitch sunt îngrijoraţi în privinţa ritmului de recuperare al operaţiunilor din Franţa şi a presiunilor exercitate de acţionari.

Perspectiva de rating ar putea fi îmbunătăţită la stabilă în cazul unor dovezi privind recuperarea Carrefour pe piaţa cheie din Franţa în privinţa vânzărilor, a cotei de piaţă şi a marjei operaţionale.

Presiuni negative asupra ratingului ar putea să apară dacă grupul iniţiază noi măsuri pentru mulţumirea acţionarilor, marja operaţională este sub 3,5% până la sfârşitul anului următor, sau există o lipsă de progrese referitor la îmbunătăţirea situaţiei financiare în următoarele 18 luni.

Provocarea cea mai importantă rămâne implementarea cu succes a noului concept de magazine Carrefour în Franţa, într-un climat economic dificil şi un sector de retail alimentar marcat de competiţie ridicată. Fitch consideră că v fi dificil ca grupul să-şi atingă ţinta de profit pentru acest an, dacă nu înregistreaă o îmbunătăţire a rezultatelor din Franţa în a doua jumătate a anului.

Reprezentanţi ai Carrefour au declarat, în iunie, pentru Reuters că declinul profitului operaţional curent obţinut în Franţa ar fi de circa 35% în prima jumătate a anului. Directorul departamentului de relaţii cu investitorii, Patrice Lamberg, a afirmat că grupul menţine totuşi ţintele pentru întregul an, care includ creşterea profitului operaţional total.

Franţa generează 40% din vânzările Carrefour, iar performanţele companiei pe piaţa autohtonă sunt ameninţate de competiţia tot mai dură din partea rivalilor, precum Auchan, care pune presiuni semnificative pe preţuri.

Carrefour deţine în România 35 de supermarketuri şi 23 de hipermarketuri. Carrefour a anunţat că vadeschide miercuri un supermarket la Galaţi, ajungând astfel la o reţea de 36 de magazine la nivel naţional.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici