Florile de Mărţişor şi de 8 martie sunt o afacere de peste 20 de milioane de euro

  • Pentru firmele din domeniu, vânzările de 1 şi 8 martie reprezintă o mare parte din cifra de afaceri la nivelul întregului an.
  • În numai 8 zile, florăriile din mediul urban vor încasa aproape 20 de milioane de euro.
Urmărește
476 afișări
Imaginea articolului Florile de Mărţişor şi de 8 martie sunt o afacere de peste 20 de milioane de euro

Florile de Mărţişor şi de 8 martie sunt o afacere de peste 20 de milioane de euro

Estimarea ia în calcul că la oraş, mediul în care se vând peste 90% din flori, locuiesc 4,56 de milioane de femei cu vârsta de peste 18 ani şi că măcar jumătate dintre doamne şi domnişoare vor primi un buchet de flori în această periodă, la un preţ mediu de 40 de lei, arată un studiu al companiei de consultanţă Frames.

„Estimările Frames, confirmate de o serie de companii din domeniu, indică vânzări de peste 2,28 de milioane de buchete de flori în perioada 1-8 Martie, cu o marjă de plus-minus 20%. Asta înseamnă o cifră de afaceri de peste 100 de milioane de lei în 8 zile, luând în calcul şi vânzările din supermaketuri şi alte magazine nespecializate’’, afirmă analiza Frames.

Potrivit acestora, 2020 se anunţă a fi, astfel, cel mai bun an din istorie pentru piaţa de flori din România. Datele preliminarii arată că, în 2019, business-ul cu flori din ţara noastră a depăşit 1,5 miliarde de lei, o cifră mai mult decât dublă faţă de 2010 (399,1 mil.lei).

În 2018, cele 3091 de firme active în acest sector raportau afaceri de 1,4 miliarde de lei, în creştere cu 170 milioane de lei faţă de anul anterior. Şi profitabilitatea sectorului a crescut semnificativ, de la 14,7 milioane lei în 2010 la 99,5 milioane lei în 2018. În sectorul comerţului cu ridicata al florilor şi al plantelor erau înregistrate, în 2018, 473 de firme în funcţiune, care raportau afaceri de aproape 400 mil.lei. Numărul firmelor era aproape dublu faţă de cel din 2010 (232), semn al interesului investitorilor pentru acest sector. În sectorul comerţului cu amănuntul al florilor, plantelor şi seminţelor activau, în 2018, 2618 companii, faţă de 1048 în 2010. Afacerile acestora se situau în 2018, conform datelor de la Ministerul Finanţelor, la 1,04 miliarde de lei.

„Piaţa florilor din România, care include importatorii, producătorii autohtoni şi comercianţii de flori, se află în plină expansiune. Creşterea veniturilor românilor şi investiţiile semnificative în marketing şi publicitate au impulsionat consumul de flori, atât în magazinele specializate, în special din mediul urban, cât şi în mediul online’’, afirmă analiştii.

Cele mai multe firme specializate se aflau, în 2018, în Bucureşti (616), Cluj (183), Ilfov (146), Constanţa (145), Braşov (139), Timişoara (129), Bihor (109), iar cele mai puţine în Mehedinţi (7), Vaslui (22), Tulcea (23), Olt şi Ialomiţa (27).

Printre cei mai importanţi jucători din sectorul comerţului cu ridicata al florilor şi al plantelor se află Flowers Market Holland SRL, cu afaceri de 26,1 milioane de lei în 2018, Flor de Los Andes SRL, cu un business de 17,6 milioane de lei, Tria’s Amway SRL (14,3 mil.lei), Hortigala SRL (11,3 mil.lei), Stanjenel SRL (11,3 mil.lei), Floria International Wholesale SRL (10,6 mil.lei), TMT Flowers SRL (10,2 mil.lei), B&P Floral Connection SRL (9,8 mil.lei), Eralbi Dream Flowers (9,5 mil.lei) şi City Garden Distribution (6,8 mil.lei).

În sectorul comerţului cu amănuntul al florilor, plantelor şi seminţelor, printre principalii jucători se află Comgaby Moln SRL ( Florăriile Magnolia), cu afaceri de 31,6 mil.lei în 2018, Floria Retail SRL (Florăriile Floria) cu 7,2 mil.lei şi Florăria Iris SRL (7,1 mil.lei).

În sectorul importului, producţiei şi vânzărilor de flori lucrau, în 2018, 5.382 de angajaţi faţă de 2861 în 2010.

„Marea majoritate a companiilor din sectorul florilor din România fac parte din zona de microîntreprinderi şi firme mici, cu o medie de 2 angajaţi, o cifră de afaceri de 415.000 lei (medie) şi un profit de 29.000 lei (mediu). Cu excepţia unor jucători mari, care au investit în deschiderea unor reţele de florării, cele mai multe florării sunt independente şi au o putere financiară redusă. Pentru acestea, evenimentele precum 1 şi 8 Martie acoperă mare parte din profitul pe întregul an’’, arată analiza.

Potrivit analiştilor, piaţa florilor are un potenţial semnificativ, în ton cu creşterea veniturilor populaţiei şi cu extinderea obiceiurilor de consum. ,,Dezvoltarea unor francize în piaţa de flori din România, cum de altfel au început să apară, poate reprezenta un business cu un potenţial semnificativ, având în vedere că majoritatea micilor florării din mediul urban se confruntă cu probleme financiare şi sunt dispuse la infuzii de capital. Există deja iniţiative în acest sector, unii investitori dezvoltând, de exemplu, market-uri online prin intermediul cărora încearcă să atragă ofertele de servicii ale acestor mici jucători şi să le ofere sub brandul propriu’’, afirmă Adrian Negrescu, managerul Frames.

Nevoia de investiţii se vede, cel mai bine, în datele financiare ale companiilor. 1.382 dintre firmele din acest sector prezintă un risc investiţional foarte mare şi numai 635 au un risc investiţional scăzut. Această situaţie este cauzata de lipsa capitalului investiţional care le face, pe cele mai multe, vulnerabile în caz de criză, orice blocaj pe lanţul comercial fiind de natură să le creeze dificultăţi operationale.

Potrivit datelor Frames, firmele din acest sector raportau în 2018 datorii de peste 740 de milioane de lei, în creştere cu aproape 100 milioane de lei faţă de anul precedent şi cu aproape 500 milioane de lei mai mari faţă de 2010.

„Cum marfa este una perisabilă, iar transportul şi depozitarea sunt esenţiale, firmele care au investit semnificativ în domeniu au ajuns să realizeze mare parte din vânzări, atât în florăriile clasice cât şi online’’, spun specialiştii.

Un boost semnificativ pentru piaţa florilor este dat, în prezent, de creşterea semnificativă a numărului florăriilor online, care sunt capabile să livreze buchete de flori prin curier, în maxim 24 de ore, în toată ţara. ,,Comerţul cu flori din România s-a diversificat foarte mult în privinţa ofertei de servicii. De la florăriile de cartier s-a ajuns la site-uri web şi aplicaţii de smartphone prin intermediul cărora poţi comanda oriunde o gamă largă de flori şi produse asociate din zona cadourilor. De la clasicele buchete s-a ajuns la aranjamente florale spectaculoase, personalizate, în ton cu sezonalitatea, cu momentele speciale din viaţa celor care le primesc’’, arată analiza Frames.

Cele mai căutate flori, în această perioadă, sunt ghioceii, freziile, zambilele, lalelele sau narcisele. Asta mai cu seamă că şi vremea a fost favorabilă, astfel că producţia autohtonă de flori de primăvară se află la un nivel foarte bun. Dincolo de florile de sezon, la mare căutare rămân, în continuare, trandafirii. În ceea ce priveşte forma de prezentare, clasicele buchete simple, cu flori de primăvară, se anunţă a fi cele mai vândute. Există însă şi o cerere tot mai mare de buchete personalizate, care includ diverse cadouri şi elemente de decor din plante şi flori exotice. Internetul, trendurile de consum, disponibilităţile financiare mai ridicate faţă de anii trecuţi i-au îndemnat pe mulţi români să caute produse tot mai sofisticate, chiar din zona de lux, în tentativa de a-şi dovedi afecţiunea faţă de persoanele feminine din viaţa lor, afirmă Frames.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici