Video Florin Ilia, SIVECO: „Sistemul cardului de sănătate a mers de nota 7; fără noi, s-ar fi oprit”

Sincopele din sistemul electronic al Casei Asigurărilor de Sănătate au fost provocate de lipsa mentenanţei, dar platformele au mers „de nota 7, nu de 2”, a precizat, într-un interviu pentru MEDIAFAX, Florin Ilia, directorul general al SIVECO – una dintre firmele care se ocupă de softurile CNAS.

Urmărește
2099 afișări

„Despre cardul de sănătate s-a vorbit foarte mult, doar că la card SIVECO nu este realizatorul sistemului. Am avut şi noi, într-adevăr, o parte de soft, dar sistemul a fost livrat de companiile HP şi Novensis. Ce s-a întâmplat cu sistemul acesta: mentenanţa lui ar fi trebuit să înceapă, pe partea de soft, din ianuarie 2014; însă – şi nu vorbesc doar de softul nostru – nu a început. Acesta a fost un sistem care în anii 2014, 2015, 2016 a funcţionat fără să aibă mentenanţa asigurată. Acasă sau la serviciu sunteţi într-o clădire cu lifturi; la lifturi, sunt sigur că vă doriţi să fie mentenanţă tot timpul – şi eu îmi doresc la fel. Şi mentenanţa unui sistem informatic de nivelul acesta este la fel de importantă, dar n-a fost asigurată. Ştiţi de ce, totuşi, a mers şi nu a capotat total? Fiindcă specialiştii noştri de la linia de business e-health (e-sănătate) s-au implicat, deşi nu era treaba lor, deşi nu aveau contract plătit, ba chiar sistemul fusese livrat de alte firme şi totuşi au ajutat. Când au fost probleme, au ajutat”, a declarat Florin Ilia.

Potrivit acestuia, marile probleme au fost în anul 2016, când echipamentele au început să pice. „Echipamentele, adică serverele, echipamente de comunicaţii, deci lucruri pe care SIVECO nu le livrează şi nu au treabă cu partea de soft. Dar, totuşi, softiştii noştri de fiecare dată când a picat un server s-au mobilizat, au zis haideţi să vedem cum facem să preluăm pe celelalte servere, ca să meargă”.

„Într-adevăr, în 2016, aceste servere au mers de nota, să zicem, 7. Nu daţi o notă mai mică, fiindcă totuşi majoritatea a mers. Au fost câteva incidente, neplăcute, câteva zile, dar per total să-i dăm nota 7. Sistemul, fără munca specialiştilor noştri, ar fi mers de nota 2, adică n-ar fi mers, s-ar fi blocat, s-ar fi oprit”, a mai spus oficialul SIVECO.

El a dat un alt exemplu, Sistemul Informatic Unic Integrat (SIUI, parte a platformei de asigurări de sănătate), de care se ocupă SIVECO şi care „funcţionează normal cu condiţia să nu se întrerupă curentul”.

Interviul integral cu directorul general al SIVECO, Florin Ilia, în care este abordată problema cardurilor de sănătate, dar şi a sistemelor informatice de administrare a subvenţiilor agricole, ca şi instituirea unui „manual anticorupţie”, va fi publicat de MEDIAFAX luni, 16 ianuarie, ora 10.00.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici