Flota globală de nave comerciale este nevoită să reducă emisiile. Costul operaţiunii: 60 de miliarde dolari

Flota globală de nave destinate comerţului va fi nevoită să reducă emisiile de sulf din atmosferă, iniţiativă care urmează să coste 60 de miliarde de dolari şi să fie pusă în aplicare în doi ani şi jumătate, potrivit Bloomberg.

Urmărește
243 afișări
Imaginea articolului Flota globală de nave comerciale este nevoită să reducă emisiile. Costul operaţiunii: 60 de miliarde dolari

Flota globală de nave comerciale este nevoită să reducă emisiile. Costul operaţiunii: 60 de miliarde dolari (Imagine: Shutterstock)

Companiile care deţin nave comerciale vor fi nevoite să cheltuiască anual 60 de miliarde de dolari pentru combustibil de calitate superioară, pentru a se supune noilor reguli de emisie care vor intra în vigoare din 2020, stabilite de Organizaţia Maritimă Internaţională, potrivit estimărilor firmei de consultanţă Wood Mackenzie.

Pentru o industrie în care se transportă diverse materii, printre care petrol, cărbune şi oţel, costuri mai mari de operare vor reprezenta o problemă financiară pentru proprietarii de nave, ale căror ambarcaţiuni câştigă, în medie, cu 70% mai puţin decât câştigau înainte de recesiunea din perioada 2008-2009.

Iniţiativa ar putea afecta peste 90.000 de nave comerciale, care transportă aproape 90% din mărfurile distribuite pe plan global.

Navele comerciale câştigau, în medie, anul acesta, 9.800 de dolari pe zi, potrivit datelor transmise de Clarkson Research Services. În urmă cu zece ani, câştigul ajungea la 34.000 de dolari.

Companiile se pot supune reglementărilor prin dotarea motoarelor navelor cu aparate de epurare care ar elimina poluantul sau cu rafinării de petrol care ar genera combustibil cu emisii reduse. Limita conţinutul de sulf va scădea la 0,5% de la 3,5%.

Doar 2,2% din flotă va avea, până în 2020, filtre instalate care să permită în continuare folosirea combustibilului din prezent, estimează Agenţia Internaţională din Paris.

La nivel mondial, navele comerciale trebuie să reducă cantitatea de sulf emisă, conform reglementărilor aprobate în octombrie de Organizaţia Maritimă Internaţională, o agenţie a Organizaţiei Naţiunilor Unite (ONU) care stabileşte standardele industriale pentru siguranţă, securitate şi mediu.

Diminuarea emisiei de sulf ar reduce ploaia acidă, iar combinaţia de sulf şi oxigen inhalată de oameni poate duce la astm şi bronşită, avertizează Agenţia de Protecţie a Mediului din Statele Unite.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici