- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Fondatorul Apple, cel mai influent om de afaceri din lume
Fondatorul Apple, Steve Jobs, în prezent preşedinte şi director general al companiei, ocupă primul loc într-un top al celor mai influenţi 25 de oameni de afaceri din lume, care evaluează abilitatea acestora de a îşi atinge obiectivele, prin aptitudini interpersonale, potrivit revistei Fortune.
Fondatorul Apple, cel mai influent om de afaceri din lume
Potrivit sursei citate, următoarele poziţii în clasament revin, în ordine, lui Rupert Murdoch, preşedintele şi directorul general al grupului media News Corp, şi lui Lloyd Blankfein, preşedintele grupului financiar Goldman Sachs.
Locul patru este împărţit de directorul general al Google, Eric Schmidt, şi de fondatorii şi preşedinţii grupului, Larry Page şi Sergei Brin, iar pe poziţia a cincea se clasează Warren Buffett, preşedintele Berkshire Hathaway.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Ce înseamnă să fii președinte? Alexander Lukașenko spune că este treaba unui bărbat: „Doamne ferește să fie aleasă o femeie în Belarus”
-
Liderul nord-coreean Kim Jong Un ordonă producerea în masă a dronelor explozive
-
Războiul din Ucraina, ziua 996. Zelenski: Zece puncte ale planului intern de rezilienţă vor fi prezentate săptămâna viitoare / Noi sancţiuni împotriva Rusiei din partea UE / Biden, presat de Europa pentru a spori sprijinul pentru Ucraina înainte de încheierea mandatului
-
Guvernatorul Băncii Angliei îndeamnă la reconstruirea relaţiilor cu UE: Brexitul a subminat economia
De asemenea, cei mai bogaţi oameni din lume, potrivit unui clasament realizat de Fortune în luna august, omul de afaceri mexican Carlos Slim, preşedintele furnizorului de servicii de comunicaţii TelMex, şi fondatorul şi preşedintele Microsoft, Bill Gates, ocupă locurile şapte şi, respectiv, 20, în topul celor mai puternici oameni de afaceri.
În opinia decanului instituţiei americane de învăţământ Harvard Kennedy School of Government, Joseph Nye, puterea se măsoară prin abilitatea unei persoane de a obţine rezultatele dorite, iar, în momentul în care această capacitate dispare, oamenii din mediul de afaceri se confruntă cu o problemă serioasă, foarte actuală.
Nye a lansat conceptul de "putere interpersonală", care se referă la abilitatea unei persoane de a îşi îndeplini obiectivele, obţinând adeziunea altor persoane la cauza proprie. Lucrările lui Nye în acest domeniu s-au concentrat asupra relaţiilor internaţionale, însă principiile de bază se pot aplica situaţiei actuale din mediul de afaceri, notează Fortune.
Astfel, Nye susţine că, pentru soluţionarea celor mai importante probleme cu care se confruntă în prezent SUA, puterea tradiţională, reprezentată prin forţa armată nu este suficientă, fiind nevoie, prin urmare, de abilităţile asociate conceptului de putere interpersonală. Această ipoteză poate fi transpusă în mediul de afaceri actual.
Compania condusă de Steve Jobs, Apple, deţine o cotă de piaţă exprimată printr-o singură cifră în sectorul computerelor, nivel considerat aproape nesemnificativ în conformitate cu standardele tradiţionale. Jobs nu a controlat niciodată o parte foarte relevantă a pieţei şi nici o reţea mare de distribuţie sau centre de producţie importante, notează Fortune. În urmă cu câţiva ani, el s-a remarcat însă prin ideea dispozitivului iPod, care nu a reprezentat un produs nou, ci unul mai elaborat, cu un design superior şi opţiuni mai atractive decât o versiune mai veche.
În prezent, Jobs a adoptat o strategie similară pe piaţa telefoanelor mobile. Deşi nu avea putere, în termeni tradiţionali, prezenţa sa nefiind marcată în sectorul de profil, cei mai mari furnizori de servicii wireless au concurat pentru a dobândi dreptul de distribuire a dispozitivului iPhone, mizând pe capacitatea lui Jobs de a le aduce clienţi noi. În acest caz, puterea personală a obţinut un rol superior celei tradiţionale.
Fondatorul Apple a avut un aport deosebit la dezvoltarea sectoarelor de computere, muzică, retail, telefonie wireless, dar şi a industriei de la Hollywood.
Noua abordare a conceptului de putere ar putea pune în dificultate mulţi manageri actuali, care nu vor să renunţe la noţiunile tradiţionale de autoritate şi poziţie pe piaţă, însă managerii cei mai buni au înţeles deja noile tendinţe.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO