Cea mai mare parte a creşterii va avea loc în China şi India, potrivit companiei.
Până în 2014, portofoliul de vehicule al companiei va fi fie complet nou, fie schimbat semnificativ comparativ cu 2009, a declarat un purtător de cuvânt al Ford.
Unele modele vor fi modificate chiar de două ori, în următorii cinci ani, a precizat el.
Ford a anunţat săptămâna trecută că în următorii doi ani va lansa cel mai mic motor din istoria companiei, cu o capacitate de un litru şi trei cilindri.
Până în 2020, circa 55% dintre vehiculele vândute de grupul american vor fi maşini de dimensiuni mici.
În plus, vânzările Ford din regiunile Asia-Pacific şi Africa vor reprezenta în 2020 aproape o treime din livrările totale ale grupului.
Directorul general al Ford, Alan Mulally, a declarat separat, marţi, la postul de televiziune CNBC, că grupul a ieşit din „faza de supravieţuire” şi se îndreaptă spre o etapă de dezvoltare majoră la nivel mondial.
Mulally a preluat conducerea Ford în 2006 şi a redresat compania, care a înregistrat profit în ultimele şapte trimestre.
În intervalul 2006-2008, Ford a înregistrat pierderi de 30 de miliarde de dolari.
În România, Ford a preluat Automobile Craiova în 2007 şi s-a angajat să producă 250.000 de maşini în acest an, dar în primele patru luni a fabricat numai 3.000 de unităţi.