- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (20.07.2012, 14:31)
- Vlad Popescu ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Ford ar putea închide cel puţin o fabrică din Europa, din cauza capacităţii excesive de producţie. Cât de vulnerabilă este cea de la Craiova
Ford ar putea fi determinat să închidă cel puţin o fabrică europeană, unde se estimează că supracapacitatea de producţie a companiei o depăşeşte pe cea a General Motors, în timp ce profitul grupului este redus de pierderile înregistrate pe plan internaţional.
Urmărește
443 afișări
Ford ar putea închide cel puţin o fabrică din Europa, din cauza capacităţii excesive de producţie. Cât de vulnerabilă este cea de la Craiova (Imagine: Stefan Micsik / MediafaxFoto)
Deşi concedierile masive şi închiderea fabricilor este o strategie dificilă în Europa, inclusiv din punct de vedere politic, General Motors şi PSA Peugeot Citroen au anunţat recent că vor închide câte o uzină de pe continent, ceea ce ar putea atenua reacţia publicului şi a politicienilor la o decizie similară din partea Ford, proprietarul Automobile Craiova, potrivit unei analize Bloomberg.
Cele mai vulnerabile fabrici Ford ar fi cea din Southampton, Marea Britanie, şi Genk, Belgia.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Ce înseamnă să fii președinte? Alexander Lukașenko spune că este treaba unui bărbat: „Doamne ferește să fie aleasă o femeie în Belarus”
-
Sorin Grindeanu anunţă că se va circula de săptămâna viitoare pe încă 32 de kilometri din Autostrada Moldovei
-
Armata israeliană susţine că a ucis un comandant al organizaţiei Jihadul Islamic Palestinian
-
Viktor Orban afirmă că UE trebuie să regândească sancţiunile aplicate Rusiei. Care este explicaţia lui
GM va închide fabrica Opel din Bochum, Germania, iar Peugeot pe cea de la Aulnay, Franţa.
Ford a precizat în luna iunie că profitul din trimestrul al doilea avea să fie afectat "substanţial" de pierderile înregistrate în Europa, Asia şi America Latină, care sunt triple faţă de cele din primul trimstru, urcând la 570 milioane de dolari.
Ford utilizează numai 63% din capacitatea de producţie din Europa, iar pierderile înregistrate în acest an pe continent ar putea depăşi 1,1 miliarde de dolari, dublu faţă de estimările companiei, anticipează analistul Adam Jonas de la Morgan Stanley.
"După calculele noastre, gradul de utilizare a fabricilor Ford din Europa este chiar mai redus decât în cazul General Motors, chiar cel mai redus în rândul producătorilor auto de pe continent cu excepţia Fiat. Ford trebuie să rezolve decisiv situaţia capacităţii excesive, pentru a rămâne cu un pas înaintea crizei", comentează Jonas într-un raport recent, citat de Bloomberg.
Ajustarea producţiei în funcţie de cererea reală din economie este unul dintre fundamentele strategiei directorului general al Ford, Alan Mulally, care a reuşit revigorarea companiei după perioada economică dificilă din 2007-2009.
Ford a anunţat că pregăteşte un proiect de aliniere a capacităţii de producţie la cerere în Europa, în contextul crizei datoriilor de stat şi recesiunii. Compania a mai închis o fabrică în Europa cu 10 ani în urmă şi a înregistrat profit pe continent în şase din ultimii opt ani.
Grupul american a închis în 2002 fabrica de la Dagenham, Anglia, şi a vândut unitatea de producţie de la Halewood, Anglia Alte două uzine din Marea Britanie au fost cedate grupului indian Tata odată cu vânzarea Jaguar şi Land Rover, în 2008. Ford a mai renunţat la două fabrici din Europa în 2010, când a vândut Volvo către Zhejiang Geely Holding, din China.
GM a avut, din 1999, pierderi totale de 16,4 miliarde de dolari în Europa. Ford are un câştig net de 1,73 miliarde de dolari din 2007, dar a trecut pe pierdere în ultimii ani.
Media estimărilor analiştilor contactaţi de Bloomberg indică un profit net de 1,09 miliarde de dolari în trimestrul al doilea, mai puţin de jumătate faţă de rezultatul de 2,4 miliarde de dolari din perioada corespunzătoare a anului trecut.
IHS Automotive estimează că supracapacitatea de producţie a Ford în Europa este de până la 66% - faţă de procentajul de 63% calculat de Morgan Stanley. În general, producţia de automobile este profitabilă la o utilizare de peste 80% a fabricilor, notează Bloomberg.
Primul model construit de Ford la Craiova este noul Ford B-MAX, intrat în producţie de serie din acest an. Vehiculul monovolum din segmentul B este construit exclusiv în fabrica din România. În luna mai Ford a lansat producţia primului motor asamblat în România, modelul EcoBoost de 1 litru, desemnat "Motorul Internaţional al Anului" pentru 2012 de către revista Engine Technology International. Ford va construi încă un tip de motor la Craiova, de 1,5 litri, acesta urmând să intre în producţia de serie la începutul anului viitor, a anunţat recent compania.
Ford a investit peste 500 milioane euro pentru modernizarea şi dezvoltarea fabricii de autovehicule din Craiova, parte a unui plan de investiţii de 675 milioane euro, asumat la preluarea uzinei.
Citește pe alephnews.ro: Eva Longoria dezvăluie că familia ei nu mai locuiește în Statele Unite după victoria lui Trump. Unde s-a mutat actrița
Citește pe www.zf.ro: Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Dezastru pentru un gigant din tehnologie, care concediază mii de oameni pentru a deveni competitiv într-un domeniu unde o singură companie deţine 80% din piaţa
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Adriana Bahmuțeanu, atac la adresa Mihaelei Botezatu și a lui Honorius: „Am fost sunată de Maximus, care în cele 3 zile nu…”
CANCAN.RO
Ce a pățit un pensionar de 92 de ani, după ce a angajat o menajeră ROMÂNCĂ mult mai tânără
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe