Comisia Europeană a dat undă verde utilizării tehnologiei BlueCruise, de la compania Ford, pe drumurile din 15 ţări, fiind vorba despre un total de peste 130.000 de kilometri de autostradă, denumit Blue Zones.
Este un sistem de conducere asistată compatibil cu nivelul 2 de conducere autonomă şi disponibil în prezent pe Mustang Mach-E. În 2023, BlueCruise a fost primul sistem de acest tip care a obţinut omologare în Marea Britanie, care nu face parte din Uniunea Europeană.
Sistemul BlueCruise, de la Ford, oferă o conducere asistată avansată de Nivel 2, „hands-off, eyes-on” (mâinile ridicate de pe volan, ochii la drum): când este activ, maşina controlează direcţia, acceleraţia, frâna, poziţia în banda de mers şi distanţa faţă de vehiculele din faţă, monitorizarea indicatoarelor rutiere şi a condiţiilor de trafic.
În zonele albastre în care BlueCruise este activ, şoferul îşi poate lua mâinile de pe volan, atâta timp cât continuă să acorde atenţie drumului.
Pentru a se asigura de acest lucru, sub instrumentele digitale se află o cameră care monitorizează poziţia capului şi direcţia ochilor (chiar dacă şoferul are ochelari de soare).
Tehnologia BlueCruise este deja disponibilă standard începând cu anul 2024 la Mustang Mach-E. Sistemul de conducere asistată poate fi încercat timp de trei luni (90 de zile), fără costuri suplimentare, astfel încât să se evalueze eficacitatea acestuia şi să se decidă dacă se activează un abonament anual sau lunar.
În prezent, spune Ford, există aproximativ 420.000 de vehicule echipate cu tehnologia BlueCruise în întreaga lume, care au parcurs deja peste 342.000.000 de kilometri folosind acest sistem