Ford îşi menţine strategia pentru România, în ciuda crizei economico-financiare

Criza economico-financiară şi investigaţia declanşată, în luna septembrie, de Comisia Europeană (CE) în legatură cu ajutorul de stat acordat Ford pentru formarea angajaţilor de la Craiova, nu vor modifica strategia grupului american privind investiţiile în România.

Urmărește
48 afișări
Imaginea articolului Ford îşi menţine strategia pentru România, în ciuda crizei economico-financiare

Ford îşi menţine strategia pentru România, în ciuda crizei economico-financiare (Imagine din arhiva Mediafax Foto)

"Planurile Ford pentru Craiova rămân neschimbate. Vom face ce am promis, în termeni de investiţii, de viitoare produse şi de lansarea lor la timp, precum şi în ceea ce priveşte numărul de angajaţi", a declarat agenţiei MEDIAFAX Hans Juergen Fuchs, director de Comunicare şi Relaţii Publice în cadrul Ford Europa.

El a arătat că şi Ford Europa este afectată de scăderea pieţelor europene, în special în anumite ţări din vestul continentului, precum şi de recesiunea economică mondială, însă nu foarte grav, precizând că divizia auto europeană a grupului a avut un profit de 69 milioane de dolari în trimestrul al treilea.

"Reducem producţia la majoritatea fabricilor din Europa în perioada rămasă din acest an. Va fi o scădere mică în comparaţie cu numărul de vehicule pe care l-am produs în 2007, prin urmare ne aşteptăm ca volumele din acest an să fie un pic sub cele de anul trecut", a explicat Fuchs.

Întrebat dacă investigaţia CE privind acordarea unui ajutor de stat de 57 de milioane de euro companiei Ford afectează în vreun fel activităţile planificate pentru uzina din Craiova, oficialul Ford a afirmat că procedura declanşată de executivul european este una de rutină, obişnuită în cazul ajutoarelor de stat mai consistente.

"Colaborăm cu CE şi cu autorităţile române pentru a furniza toate informaţiile necesare întrucât noi credem că programul de instruire pentru angajaţii de la Craiova este conform cu reglementările Uniunii Europene. (...) Suntem unde ne-am planificat să fim cu mordernizarea unităţii şi cu instruirea personalului", a spus Hans Juergen Fuchs.

El a adăugat că Ford Europa nu are o perspectivă sumbră, în pofida contextului economic actual.

"Nu există nicio perspectivă neagră pentru Ford Europa. Avem fabrici cu linii de fabricaţie flexibile, iar produsele noastre sunt mai bune decât oricare altele din trecutul companiei. Gama de vehicule ne va permite să trecem cu bine de criză şi să profităm la maximum de momentul în care economia îşi va reveni. (...) Monitorizăm cu atenţie situaţia economică şi avem ca obiective menţinerea competitivităţii şi a profitabilităţii, îndiferent de măsurile pe care trebuie să le aplicăm pentru aceasta", a conchis Fuchs.

Valoarea totală a investiţiilor pe care şi le-a programat Ford în România se ridică la 675 de milioane de euro.

În luna martie a acestui an, cu ocazia semnării ultimelor documente de preluare a uzinei din Craiova, preşedintele Ford Europa, John Fleming, a declarat, într-o conferinţă de presă, că primul model produs în România de către constructorul auto american va fi un vehicul comercial uşor, Ford Transit Connect.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici