Ford prezintă primul automobil electric produs în România: Puma Gen-E. Cât costă şi când începe producţia

Urmărește
1249 afișări
Imaginea articolului Ford prezintă primul automobil electric produs în România: Puma Gen-E. Cât costă şi când începe producţia

Puma Gen-E oferă o autonomie de până la 376 km cu un singur plin de baterie. Încărcarea 10-80% durează 23 de minute, iar viteza maximă de încărcare DC este de 100 kW.

Designul şi interiorul încărcat cu tehnologie sunt completate de cel mai mare spaţiu pentru bagaje din segment – până la 574 de litri.

Puma Gen-E este construită în fabrica Ford Otosan din Craiova şi debutează pe piaţa din România cu un preţ de la 23.900 de euro TVA inclus în condiţiile actualului program Rabla Plus

Ford a prezentat azi Puma Gen-E, versiunea complet electrică a celui mai bine vândut model Ford în Europa şi primul automobil electric asamblat în România, de asemenea cu baterii asamblate la Craiova.

Sistemul de propulsie complet electric oferă un consum de 13,1 kWh/100 km. Puma Gen-E oferă o autonomie în regim mixt de până la 376 km la o încărcare completă, astfel încât călătoriile lungi să fie facile, iar autonomia urbană atinge valoarea de 523 km, ceea ce înseamnă multe zile cu deplasări urbane fără griji.

La un încărcător rapid DC, o încărcare 10-80% durează aproximativ 23 de minute, în timp ce acceleraţia 0-100 km/h este realizată în 8,0 secunde. Alături de aceasta, răspunsul rapid al direcţiei oferă, în esenţă, o Puma ST în formă electrică.

Pentru o familie tânără, Puma Gen-E oferă o versatilitate impresionantă în versiunea sa complet electrică. Spaţiul inovator de depozitare MegaBox din portbagaj a devenit acum GigaBox, ceea ce se traduce prin până la 574 de litri  de spaţiu pentru bagaje cu scaunele spate la locul lor – mai mult decât pot oferi unele SUV-uri din segmentele superioare. Un frunk de 43 de litri utilizează eficient spaţiul eliberat de motorul pe benzină şi este ideal pentru depozitarea accesoriilor astfel încât acestea să poată fi uşor accesate chiar dacă portbagajul este plin.

„Puma este o poveste de succes, iubită pentru designul său sportiv şi caracteristicile de conducere combinate cu caracterul practic unic şi spaţiul de stocare etalon din segment”, a declarat Jon Williams, director general, Ford Blue şi Model e, Europa. „Puma Gen-E este cel mai bun model Puma al nostru din toate timpurile, cu cea mai plăcută experienţă de condus de până acum, combinată cu un motor electric incredibil de eficient din punct de vedere energetic. Iar noul GigaBox oferă un volum util inegalabil pentru bagaje.”

Designul exterior surprinde spiritul ultimei generaţii Puma cu elemente vizuale care îl fac mai distinctiv şi mai aerodinamic. Un design de tip „scut”, foarte îndrăzneţ, înlocuieşte grila convenţională, oferind o parte frontală nouă, inspirată de Mustang Mach-E.  Un spoiler spate sportiv şi un design unic de jante din aliaj se adaugă la atmosfera electrică şi ajută Puma Gen-E să fie mai aerodinamică.

În interior, designul clar şi modern este scos în evidenţă de cele două ecrane de mari dimensiuni, poziţionate astfel încât şoferul să se simtă mereu în control. Sistemul multimedia SYNC 4 de ultimă generaţie dispune de navigaţie  conectată, care oferă un avantaj în traficul urban. Apple CarPlay şi Android Auto  sunt disponibile prin conexiune fără fir, astfel încât sincronizarea informaţiilor între telefonul mobil şi maşină se face extrem de facil.

Noua consolă centrală înălţată oferă spaţiu pentru depozitare convenabil pentru a pune acele obiecte personale care altfel ar aglomera buzunarele. Cotiera glisează pentru a găsi cea mai confortabilă poziţie la drum lung, iar telefonul mobil poate fi încărcat prin inducţie.

Puma Gen-E dispune de un schimbător de trepte complet nou, simplificat, poziţionat în spatele volanului, care face ca trecerea din D în N sau R să fie la fel de uşoară precum semnalizarea schimbării direcţiei de mers. Posibilitatea de a conduce cu o singură pedală (One-Pedal) simplifică deplasarea prin zonele urbane, indiferent de modul de rulare în care vă aflaţi.

Controlul adaptiv inteligent al vitezei de croazieră disponibil cu Stop & Go şi centrarea pe bandă accelerează şi frânează lin pentru o deplasare cât mai naturală şi poate folosi Predictive Speed Assist pentru a ajusta viteza de croazieră în funcţie de virajele de pe drum, sensurile giratorii sau intrarea şi ieşirea de pe autostrăzi. În oraş, sistemul de camere la 360 de grade poate simula o vedere din dronă pentru a facilita intrarea şi ieşirea din spaţiile incomode şi înguste.

Construit în uzina Ford Otosan din Craiova şi utilizând motoare electrice fabricate la Halewood, Marea Britanie, Puma Gen-E reprezintă un pas important în portofoliul de vehicule electrice Ford. Puma Gen-E este disponibil pentru comandă începând de astăzi, cu livrări începând din primăvara anului 2025.

În România, Puma Gen-E are un preţ de pornire de la 23.900 euro TVA inclus, comenzile fiind deja deschise.

 

 

 

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici