- Home
- Economic
- SYDNEY, (23.05.2013, 10:35)
- Vlad Popescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Ford se retrage din Australia după 90 de ani, acuzând costurile prea mari şi importurile ieftine
Grupul american Ford va închide în următorii doi ani cele două fabrici pe care le deţine în Australia, la 90 de ani după primul "Model T" produs în ţară sub supravegherea lui Henry Ford, decizia fiind determinată de scăderea competitivităţii producţiei interne în raport cu importurile.
Urmărește
526 afișări
Ford se retrage din Australia după 90 de ani, acuzând costurile prea mari şi importurile ieftine (Imagine: Octav Ganea / Mediafaxfoto)
Ford Australia înregistrează costuri duble faţă de cele din Europa şi de patru ori mai mari decât la diviziile din Asia, a declarat joi preşedintele diviziei australiene a Ford, Bob Graziano, citat de Bloomberg.
El a anunţat că 1.200 de angajaţi de la fabricile din Melbourne şi Geelong îşi vor pierde locurile de muncă îndepând din luna octombrie a anului 2016.
Cele trei companii care produc automobile în Australia - Toyota, General Motors şi Ford - se confruntă cu probleme severe după aprecierea cu 28% a dolarului australian faţă de yen în ultimele 12 luni, evoluţie care a sprijinit vânzările maşinilor de import, devenite mai ieftine în raport cu cele produse pe plan local. Totodată, aprecierea monedei a determinat scăderea vânzărilor la export.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Ce înseamnă să fii președinte? Alexander Lukașenko spune că este treaba unui bărbat: „Doamne ferește să fie aleasă o femeie în Belarus”
-
Liderul nord-coreean Kim Jong Un ordonă producerea în masă a dronelor explozive
-
Războiul din Ucraina, ziua 996. Zelenski: Zece puncte ale planului intern de rezilienţă vor fi prezentate săptămâna viitoare / Noi sancţiuni împotriva Rusiei din partea UE / Biden, presat de Europa pentru a spori sprijinul pentru Ucraina înainte de încheierea mandatului
-
Guvernatorul Băncii Angliei îndeamnă la reconstruirea relaţiilor cu UE: Brexitul a subminat economia
Plecarea Ford ameninţă viabilitatea întregii industrii auto ausraliene şi reprezintă o lovitură pentru premierul Julia Gillard, al cărei Partid Laburist a pierdut supremaţia în sondaje înaintea alegerilor programate pentru luna septembrie.
"Producţia australiană nu se poate menţine pe linia de plutire. Având în vedere costurile ridicate cu forţa de muncă, nu putem concura cu ţările caracterizate de costuri mai mici, în special cele din Asia. Evoluţia ratei de schimb valutar accentuează pierderea competitivităţii economice în Australia", comentează un analist Moody's din Sydney.
Ford a început producţia la Geelong în 1925, primul automobil asamblat fiind "Model T".
Ford este cel mai mic producător de automobile din Australia, însă închiderea fabricilor locale ale companiei ar putea da startul unui "efect de domino" la nivelul industriei auto, care ar putea deveni prea mică pentru a-şi susţine propria reţea de furnizori, a declarat recent Jac Nasser, preşedinte al BHP Billiton, cel mai mare grup minier la nivel mondial, şi fost director general al Ford.
Graziano, şeful Ford Australia, a afirmat că producţia locală nu mai este viabilă pe termen lung.
"Produsele realizate local continuă să fie neprofitabile, în timp ce produsele pe care le importăm generează profit", a afirmat el.
Industria auto din Australia asigură peste 45.000 de locuri de muncă la nivel naţional, potrivit asociaţiei patronale locale, care avertizează că retragerea Ford va avea implicaţii grave pentru firmele şi companiile din reţeaua de furnizori. Alte 250.000 de locuri de muncă sunt derivate din activităţi conexe.
Închiderea fabricilor Ford reprezintă un nou semnal al deteriorării situaţiei de pe piaţa forţei de muncă din Australia, pe fondul aprecierii monedei naţionale în ultimii ani, care a scăzut competitivitatea industriilor expuse la comerţul internaţional.
Trezoreria Australiei estimează că rata şomajului va creşte la 5,75% anul viitor, cel mai ridicat nivel din 2009.
Lucrătorii din industria prelucrătoare australiană primesc o compensaţie medie de 46,29 de dolari pe oră, faţă de 47,38 dolari pe oră în Germania, 35,71 dolari în Japonia, 35,53 dolari în SUA, respectiv 11,65 dolari în Brazilia, potrivit unui sondaj efectuat de Departamentul Muncii din SUA la nivelul anului 2011.
Guvernul australian operează un fond de sprijin pentru industria auto finanţat cu 5,4 miliarde de dolari australieni. Premierul Gillard a anunţat joi că guvernul va distribui 51 de milioane de dolari australieni pentru a sprijini zonele afectate de închiderea fabricilor Ford.
"Nu este o zi bună pentru industria prelucrătoare. Aprecierea dolarului australian a afectat în mod evident producţia", a afirmat Gillard, precizând că guvernul vrea să asigure supravieţuirea industriei prelucrătoare.
Liderii opoziţiei au proclamat "o zi neagră pentru industria prelucrătoare din Australia" şi au cerut guvernului să reducă taxele şi să relaxeze reglementările pentru a încuraja investiţiile.
Divizia australiană a General Motors a anunţat în luna aprilie că va reduce personalul din ţară cu aproximativ 500 de locuri de muncă, acuzând devalorizarea monedelor de pe pieţele concurente, în timp ce costurile de la operaţiunile locale au devenit printre cele mai ridicate la nivel mondial. Directorul general al diviziei australiene a GM a delarat că cheltuielile fabricilor auto din Australia au crescut cu aproximativ 60% în ultimii 10 ani.
Vânzările de automobile produse în Japonia au crescut pe piaţa australiană în 2012 la maximul ultimilor 7 ani, după deprecierea puternică a yenului ca urmare a măsurilor de stimulare a economiei printr-o politică monetară agresivă adoptate de guvern şi banca centrală.
Australia a pregătit mai mulţi directori executivi importanţi pentru Ford. Fostul CEO Jac Nasser şi-a început cariera de peste 30 de ani la Ford lucrând la divizia australiană, înainte de a deveni director general în 1999. Marin Burela, preşedintele companiei mixte deţinută de Ford în China împreună cu Changan Automobile, a condus anterior diviza australiană a grupului american.
GM şi Toyota au anunţat joi că vor continua să producă automobile în Australia.
Citește pe alephnews.ro: Eva Longoria dezvăluie că familia ei nu mai locuiește în Statele Unite după victoria lui Trump. Unde s-a mutat actrița
Citește pe www.zf.ro: Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Dezastru pentru un gigant din tehnologie, care concediază mii de oameni pentru a deveni competitiv într-un domeniu unde o singură companie deţine 80% din piaţa
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Adriana Bahmuțeanu, atac la adresa Mihaelei Botezatu și a lui Honorius: „Am fost sunată de Maximus, care în cele 3 zile nu…”
CANCAN.RO
Ce a pățit un pensionar de 92 de ani, după ce a angajat o menajeră ROMÂNCĂ mult mai tânără
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 10:47
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 996. Zelenski: Zece puncte ale planului intern de rezilienţă vor fi prezentate săptămâna viitoare / Noi sancţiuni împotriva Rusiei din partea UE / Biden, presat de Europa pentru a spori sprijinul pentru Ucraina înainte de încheierea mandatului
-
astăzi, 10:40