Ford: Ţările europene trebuie să reformeze industria auto şi să scadă capacitatea de producţie

Ţările europene trebuie să colaboreze pentru a reforma industria şi pentru a reduce capacitatea de producţie, dacă vor să înregistreze o recuperare a sectorului comparabilă cu cea din SUA, a declarat şeful Ford Europa, Stephen Odell.

Urmărește
311 afișări
Imaginea articolului Ford: Ţările europene trebuie să reformeze industria auto şi să scadă capacitatea de producţie

Ford: Ţările europene trebuie să reformeze industria auto şi să scadă capacitatea de producţie (Imagine: Octav Ganea/Mediafax Foto)

"Industria auto din SUA s-a realiniat după recesiune şi este acum mai flexibilă şi mai puternică, iar acest lucru trebuie să se întâmple şi în Europa, unde există capacitate în exces de circa 35%. Este nevoie de o reformă pan-europeană, pentru că în timpul crizei ţările şi-au protejat companiile", a spus Odell, într-un discurs la un summit al sectorului auto organizat de Asociaţia Producătorilor şi Dealerilor Auto din Marea Britanie.

Profitabilitatea constructorilor auto americani a crescut în ultimele luni, după ce în ultimii patru ani vânzările acestora au scăzut. Evoluţia pozitivă a fost susţinută de reducerea capacităţii şi numărului de angajaţi.

"Recuperarea economiei europene va fi foarte, foarte lentă, iar această situaţie va fi valabilă şi pentru sectorul auto. Capacitatea de producţie prea mare este problema şi nu cred că ar putea fi rezolvată prea curând", a afirmat directorul general al Ford Europa.

Cheltuielile scăzute de consum în Europa şi Statele Unite, precum şi perturbările în livrările de componente din Japonia, au afectat producătorii auto, care se bazează tot mai mult pe pieţele emergente, între care China şi Rusia, pentru a creşte vânzările.

Odell şi-a exprimat îngrijorarea în privinţa intenţiilor Comisiei Europene de a limita, până în 2050, doar la autovehiculele electrice dreptul de a circula în centrul oraşelor. Propunerea vizează înjumătăţirea traficului de autovehicule pe bază de combustibili fosili în centrele urbane până în 2030 şi excluderea maşinilor pe benzină şi motorină din 2050.

"Dacă numai o parte din acest proiect devine realitate, va trebui să discutăm despre cum vom concedia mii şi poate chiar milioane de angajaţi", a spus Odell.

În România, Ford a preluat Automobile Craiova în 2007. În primele patru luni ale acestui an fabrica din România a Ford a produs aproape 3.000 de unităţi.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici