Ford va economisi un miliard de dolari construind modelul Focus în China, nu în Mexic
Producătorul auto american va începe producţia pentru următoarea generaţie de maşini Focus în China din a doua jumătate a anului 2019, la un an după ce se finalizează producţia la una dintre fabricile din Michigan. Sumele pe care Ford le va economisi sunt generate de anularea planurilor de a asambla maşini la fabrica existentă în Mexic şi de decizia, din ianuarie, de a anula planurile pentru construcţia fabricii în Mexic.
Astfel, Ford renunţă la strategia de a reloca producţia de maşini mici în Mexic, care a fost anunţată anul trecut de directorul general Mark Fields. Fields a fost înlocuit de Jim Hackett, fost director general al producătorului de mobilă Steelcase.
Preşedintele Trump a criticat, adesea, producătorii de maşini pentru că importă vehicule de peste hotare.
„Am făcut mai multe studii, iar consumatorii acordă mai multă atenţie calităţii şi valorii decât externalizării locaţiei”, a spus Joe Hinrichs, preşedintele pentru operaţiuni globale al Ford.
Ford a mai anunţat că va investi 900 de milioane de dolari într-o fabrică de tractoare în Kentucky pentru a construi SUV-urile Expedition şi Lincoln Navigator, păstrând 1.000 de locuri de muncă.
După ce va importa producţia iniţială a noilor maşini Focus din China, Ford va transborda variante ale modelului în Europa, potrivit companiei.
Michigan Assembly Plant, care fabrică în prezent modelul, va fi reutilată pentru a produce camioneta uşoară Ranger, de mărime medie, la finalul anului 2018 şi SUV-ul de dimensiune medie Bronco, în 2020.