- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Formula de calcul a taxei auto, din nou modificată prin corelare cu nivelul emisiilor poluante
Proiectul ordonanţei privind taxa de poluare auto va fi modificat prin introducerea unor reguli care să permită corelarea taxei cu nivelul emisiilor poluante, începând cu luna iulie şi prin consultare cu Comisia Europeană, a declarat, joi seara, premierul Călin Popescu Tăriceanu.
Formula de calcul a taxei auto, din nou modificată prin corelare cu nivelul emisiilor poluante
El a arătat că varianta unei noi modificări a rezultat în urma discuţiilor avute, joi, cu reprezentanţi ai organizaţiilor neguvernamentale de mediu.
"Din aceste discuţii a rezultat o propunere care mi se pare acceptabilă şi la care sunt receptiv. Propunerea care s-a degajat este de a face o taxă care să se reflecte într-o formulă simplă, legată de nivelul taxei şi de nivelul de emisii de CO2, după principiul poluatorul plăteşte. Cu cât poluează mai mult, cu atât plăteşte mai mult", a spus Tăriceanu.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Ce înseamnă să fii președinte? Alexander Lukașenko spune că este treaba unui bărbat: „Doamne ferește să fie aleasă o femeie în Belarus”
-
Liderul nord-coreean Kim Jong Un ordonă producerea în masă a dronelor explozive
-
Războiul din Ucraina, ziua 996. Zelenski: Zece puncte ale planului intern de rezilienţă vor fi prezentate săptămâna viitoare / Noi sancţiuni împotriva Rusiei din partea UE / Biden, presat de Europa pentru a spori sprijinul pentru Ucraina înainte de încheierea mandatului
-
Guvernatorul Băncii Angliei îndeamnă la reconstruirea relaţiilor cu UE: Brexitul a subminat economia
Întrebat dacă proiectul taxei de poluare auto va fi modificat, premierul a răspuns afirmativ.
"Este foarte posibil să facem aceste modificări, să luăm în considerare propunerile de care am vorbit. Există în acest domeniu o legislaţie în domeniu, în Franţa şi Austria. Astăzi am văzut câteva elemente în acest sens pe care le putem include într-o viitoare propunere", a spus Tăriceanu.
El a apreciat că formula actuală a taxei de poluare a automobilelor pare să nu fie percepută "în esenţă" ca o astfel de taxă.
"Există o percepţie care s-a creat şi care, spun foarte clar, este greşită. Taxa auto nu a fost gândită ca una care să aducă bani la buget, ci care să constituie o frână, o piedică în calea importurilor de maşini de ocazie", a spus şeful Guvernului.
Tăriceanu a precizat că, pe baza discuţiilor de joi, Ministerul Mediului va prezenta, în dezbatere publică, o nouă propunere privind taxa de poluare auto.
Întrebat dacă noua taxă va fi foarte diferită faţă de cea discutată în prezent cu reprezentanţii Comsiiei Europene, premierul a evitat să răspundă.
"Nu aş vrea să spun mai mult de atât, pentru că Ministerul Mediului trebuie să lucreze, să articuleze această propunere. Există un principiu pe care l-am enunţat, o taxă în funcţie de emisia de CO2, dar mai mult de atât în acest moment nu pot spune", a arătat şeful Guvernului.
La finalul discuţiilor dintre premierul Tăriceanu şi reprezentanţii organizaţiilor neguvernamentale de mediu, Guvernul a transmis un comunicat în care se arată, printre altele, că "'în cursul consultărilor a rezultat o propunere bazată pe principiul «poluatorul plăteşte». O parte dintre reprezentanţii ONG-urilor participante la consultări au arătat că este firesc ca aceia care merg cu maşina şi îi poluează pe ceilalţi, să plătească. Astfel, în discuţie au fost menţionate modelul francez şi austriac de aplicare a taxei pe poluare".
Taxa de poluare auto se calculează, în varianta propusă în luna ianuarie de Guvern, printr-o formulă care include coeficienţi în funcţie de gradul de poluare a motorului (normele Euro), de capacitatea cilindrică a propulsorului şi vechimea maşinii. Suma rezultată pentru fiecare subcategorie este ajustată cu o cotă de reducere, care creşte de la 0 la 95%, în raport direct proporţional cu vechimea maşinii.
Cota de reducere este stabilită în funcţie de vechimea autovehiculului, de rulajul mediu anual, de starea tehnică şi nivelul de dotare al autovehiculului, prevăzute în normele metodologice. Vechimea autovehiculului rulat se calculează în funcţie de data primei înmatriculări a acestuia.
Valoarea taxei creşte astfel de două-trei ori la maşinile noi Euro 4 şi scade de zece ori la maşinile vechi Euro 1, fiind propus ca noile taxe să fie aplicate începând de la 1 iulie.
Încasările vor fi transferate de la bugetul de stat la Fondul de Mediu, pentru a fi utilizate, conform autorităţilor, la derularea unor proiecte de protejare a mediului şi reducere a poluării.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO