Contractul a fost atribuit de CNADNR la finele lunii iunie, însă rezultatul licitaţie a fost contestat de asocierea românească Omicron-Amepro-Septembrie Consulting.
Finanţarea este asigurată prin Fondul de Coeziune (85%) şi de la bugetul de stat (15%).
Primul lot al autostrăzii va fi proiectat şi construit de asocierea româno-italiană Spedition UMB-Tehnostrade-Carena SpA Impresa di Costruzioni pentru 63,62 milioane euro.
Cel de-al doilea lot a fost atribuit consorţiului italian Tirrena Scavi-Societa Italiana per Condotte d’Acqua-Cossi Construzioni, cu o ofertă de 445,64 milioane lei, însă rezultatul licitaţiei a fost contestat de două asocieri, respectiv Confort SA Timişoara-Monteadriano, Tehnologica Radion-Gabriel Couto-Amandio Carvalho-Lena-Rosas-Arcadis şi Asocierea Construcciones Y Promociones Balzola-Robert Alcisa-Puentes din Spania.
Grupul Louis Berger este format din trei companii, respectiv firmele franceze Louis Berger SAS, Louis Berger International şi firma americană de arhitectură Berger Devine Yaeger.
Louis Berger SAS a asigurat consultanţa şi pentru proiectul de modernizare a stadionului Lia Manoliu din Capitală, contract de peste 1,6 milioane de euro.