Printre acţionarii constructorului de autovehicule se regăsesc grupul francez Renault, proprietarul Dacia, şi conglomeratul industrial Russian Technologies, controlat de statul rus.
Cea mai cunoscută marcă a AvtoVAZ este Lada.
„Compania funcţionează într-un singur schimb de lucru, la 65% din capacitate. Reducerea personalului este esenţială într-o astfel de situaţie”, au arătat reprezentanţii constructorului auto.
Anterior, AvtoVAZ a redus salariile şi programul de lucru la una din fabricile de componente, care deserveşte uzina Lada. Circa 2.000 de angajaţi ai acestei unităţi au protestat luna trecută din cauza înjumătăţirii salariilor.
Printre cei 27.600 de angajaţi care vor fi concediaţi de AvtoVAZ se numără 13.000 ajunşi la vârsta pensionării şi alţi 5.500 care se apropie de această vârstă.
Compania a anunţat, totodată, că între 6.000 şi 9.100 de angajaţi tineri care urmează să fie disponibilizaţi vor fi „chemaţi înapoi la muncă” de la începutul anului 2012, când AvtoVAZ şi Renault intenţionează să lanseze un proiect în parteneriat.