- Home
- Economic
- LONDRA, (17.09.2012, 12:18)
- Vlad Popescu ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Fotbalul domină competiţia pentru veniturile din publicitate
Fotbalul continuă să domine celelate sporturi în privinţa bugetelor de publicitate alocate de companii, în pofida succesului economic al Jocurilor Olimpice de la Londra, contractele cu FIFA şi UEFA depăşind de câteva ori ca valoare cheltuielile pentru alte discipline.
Urmărește
319 afișări
Fotbalul domină competiţia pentru veniturile din publicitate (Imagine: Shutterstock)
Grupul german Adidas, al doilea mare producător de echipament sportiv la nivel mondial, a fost singurul sponsor al Jocurilor Olimpice de la Londra în acest domeniu, printr-un contract în valoare de 100 milioane lire sterline (162,2 milioane de dolari), prin care compania "a îmbrăcat" cei 3.000 de atleţi, 80.000 de voluntari şi oficialii organizatorilor, potrivit WSJ.com.
Vânzările de articole asociate Jocurilor Olimpice au crescut pentru Adidas, în Marea Britanie, de peste trei ori comparativ cu ediţia din 2008 de la Beijing. Astfel, vânzările Adidas în Marea Britanie au urcat cu 24% în prima jumătate a anului.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Trump cere Curții Supreme din SUA să suspende legea ce ar interzice TikTok-ul
-
Ucraina vrea să deschidă mai bine de 150 de şcoli subterane până în toamna anului 2025
-
Se întoarce obligativitatea purtării măştilor în mai multe spitale din Ţara Galilor
-
Războiul din Ucraina, ziua 1039. Bloomberg: Oficialii americani cred că Ucraina ar putea fi forţată să se retragă din regiunea Kursk în primăvară / SUA trimite noi ajutoare militare Ucrainei / Trupele nord-coreene au suferit peste 1.000 de pierderi în regiunea Kursk în ultima săptămână
Compania germană admite însă că profiturile financiare obţinute prin asocierea comercială cu Jocurile Olimpice sunt departe de câştigurile generate de fotbal. Grupul investeşte masiv în Cupa Mondială FIFA şi Campionatul European UEFA. Printre sponsorii care au plătit sume uriaşe către UEFA pentru Campionatul European din această vară se numără McDonald's, Canon şi producătorul de piese auto Continental, companii ale căror embleme au fost văzute de miliarde de telespectatori din întreaga lume, pe lângă suporterii de pe stadioane.
"Un eveniment din fotbal are un efect pozitiv clar asupra vânzărilor, deoarece poţi vinde mingea oficială în milioane de exemplare. Fanii cumpără şi tricourile echipei preferate", a declarat directorul de comunicare al Adidas, Jan Runau, citat de WSJ.com.
Adidas a vândut mingea oficială "Tango 12" în şapte milioane de unităţi, iar tricourile cu naţionala Germaniei au fost cumpărate în peste un milion de bucăţi înaintea şi în timpul Euro 2012.
Grupul german estimează pentru acest an vânzări de 1,6 miliarde euro din fotbal, cu 23% mai mult decât în 2008, când a avut loc ediţia precedentă a Campionatului European.
"În cazul Jocurilor Olimpice, impactul imediat asupra vânzărilor nu este atât de semnificativ deoarece majoritatea sporturilor nu sunt atât de influenţate de aspectul comercial. Până la urmă, nimeni nu cumpără tricoul unui alergător la maraton, chiar dacă a câştigat o medalie de aur", spune reprezentantul Adidas.
Comitetul Internaţional Olimpic a generat în perioada 2009-2012, în medie, venituri de 85-90 milioane de dolari prin fiecare parteneriat comercial, sumă care nu include sumele strânse de comitetul organizator de la Londra, potrivit datelor Deloitte.
Spre comparaţie, contractul semnat în 2005 de Adidas cu FIFA pentru perioada pregătitoare a Cupei Mondiale din 2014 din Brazilia se cifrează la 351 milioane de dolari. Adidas, alături de Coca-Cola şi Sony, se numără printre cei şase parteneri principali ai FIFA. Contractul include furnizarea mingilor de meci pentru fiecare eveniment FIFA.
Adăugând şi alte surse de finanţare legate de Cupa Mondială, Deloitte estimează că veniturile din marketing ale FIFA pentru perioada 2010-2014 vor totaliza peste 1,2 miliarde de dolari. Estimarea nu include veniturile derivate din fotbalul de club.
Diferenţa faţă de Jocurile Olimpice este cu atât mai mare ţinând cont că FIFA se bazează pe bani de la aproximativ 20 de companii, în timp ce JO de la Londra au fost sponsorizate de peste 50 de firme.
Citește pe alephnews.ro: Specialiștii britanici au realizat un plan alimentar pentru ultimele zile din an. Cum rămâi fresh până în 2025?
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
De la anul „ultra-bogaţilor”, la cel în care trebuie să ne confruntăm cu consecinţele deceniilor de acumulări de datorii. Ce s-ar putea întâmpla în 2025?
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Una dintre cele mai râvnite femei din lume s-a despărțit de iubitul fotbalist. Cine e latino loverul de care s-a îndrăgostit
PROSPORT.RO
BREAKING! Încă o dramă pentru familia celor trei români morți pe E85! Din păcate, este vorba despre tatăl bărbatului
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe