Fourmont: Suntem pe cale de a omorî piaţa auto românească

Piaţa auto românească riscă să fie sufocată dacă accesul la credite nu va fi înlesnit şi este posibil ca înlocuirea celor 60.000 de maşini vechi prin programul de înnoire a parcului auto să eşueze, a declarat joi directorul general al Automobile Dacia, Francois Fourmont.

Urmărește
36 afișări
Imaginea articolului Fourmont: Suntem pe cale de a omorî piaţa auto românească

Fourmont: Suntem pe cale de a omorî piaţa auto românească (Imagine: Mediafax Foto)

"Suntem pe cale de a omorî piaţa auto românească, din cauza taxării la credite. Dacă nu vrem să asistăm la moartea pieţei auto, trebuie deblocată rapid această situaţie", a spus Fourmont, în cadrul conferinţei Mediafax Talks about Auto Industry.

Pe lângă problemele de creditare, şeful Dacia s-a arătat nemulţumit de numărul de unităţi alocate Dacia în programul "Rabla".

"Există riscul ca targetul de 60.000 de unităţi să nu fie realizat. Ne dezavantajează sistemul de distribuire, pentru că avem deja 3.000 de comenzi prin acest program (cota Dacia este de 1.731 în cadrul programului - n.r.). Trebuie să-l facem mai accesibil, şi pentru leasing, pentru că dificultatea în a obţine credite este foarte mare", a explicat Fourmont.

Numărul total de locuri în ediţia din 2009 a programului de înlocuire a parcului auto naţional a crescut la 60.000, faţă de 40.000 în 2008. Prima de casare primită de cei care îşi dau la fier vechi maşina a fost majorată la 3.800 de lei pe unitate, comparativ cu 3.000 de lei în 2008.

Citeşte şi:

APIA cere menţinerea taxei auto în 2009

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici