Prima pagină » Economic » Kaufland: Produsele româneşti sunt o opţiune strategică, dar există PROBLEME cu legumele şi fructele

Kaufland: Produsele româneşti sunt o opţiune strategică, dar există PROBLEME cu legumele şi fructele

În magazinele din lanţul de retail Kaufland, „mai mult de 50% din produse sunt româneşti, şi aceasta este o opţiune strategică pentru noi”, a declarat marţi Ionuţ Parfente, şeful departamentului de achiziţii Legume şi Fructe al Kaufland, în deschiderea conferinţei Fermierii României.
Kaufland: Produsele româneşti sunt o opţiune strategică, dar există PROBLEME cu legumele şi fructele
Dan Straut
01 mart. 2017, 07:00, Economic

„Produsele de panificaţie sunt în proporţie de 100% româneşti, mierea 60%, cu lactatele am crescut continuu ponderea şi suntem la peste 50%, iar cu preparatele din carne tindem spre 100%. Doar la legume şi fructe sunt unele probleme, din cauza condiţiilor climaterice”, a spus Ionuţ Parfente. El a arătat că în prezent sunt 87 de unităţi certificate din punctul de vedere al calităţii pentru ca produsele lor să fie distribuite de Kaufland.

Certificarea respectivă presupune o serie de verificări la nivelul producătorilor, se acordă anual, iar costul pe care-l presupune este de 600 de euro, a mai spus reprezentantul Kaufland, în cadrul conferinţei Fermierii României, organizată de Mediafax şi Agrointeligenţa.

Ca o replică la cele explicate de retailer, Laurenţiu Baciu – preşedintele Ligii Asociaţiilor de Producători Agricoli – a spus că fermierilor „le trebuie o lucrare de doctorat să vândă o mână de pătrunjel în hipermarket”.

„Mai e şi snobismul acesta al românilor, că produsul nu e bun dacă e românesc. De fapt, noi, românii, suntem de vină că nu avem acces în aceste magazine, pentru că am adoptat poziţia ghiocelului şi am acceptat să ni se pună tot felul de condiţii”, a mai spus reprezentantul producătorilor agricoli.