Ministerul Transporturilor mizează pe minim un miliard de euro din privatizarea CFR Marfă

Publicat: 12 12. 2007, 11:41
Actualizat: 05 11. 2012, 16:19

MT a angajat consorţiul format din Deloitte România şi casa de avocatură Boştină şi Asociaţii pentru servicii de consultanţă la elaborarea strategiei de privatizare a companiei, valoarea contractului fiind de 190.000 lei, plus TVA.

"Obiectivul nostru este să avem o privatizare de succes, care să aducă venituri mari, iar nivelul de minim un miliard de euro este un obiectiv realist", a spus Orban, într-o conferinţă de presă.

Privatizarea CFR Marfă are ca scop creşterea competitivităţii companiei şi câştigarea unor cote din piaţa internă şi europeană.

După finalizarea strategiei de privatizare, va fi elaborat un proiect de hotărâre de Guvern, iar după aprobarea acestuia va fi organizată o nouă licitaţie pentru selectarea consultantului de privatizare şi va fi întocmit caietul de sarcini.

Autorităţile intenţionează ca, pe lângă privatizarea CFR Marfă, acţiunile companiei să fie cotate la Bursa de Valori Bucureşti. Data listării va fi stabilită de consultant, în termen de circa două-trei luni.

Compania are un capital social de 205,16 milioane de lei, deţinut integral de stat, prin Ministerul Transporturilor

Referindu-se la CFR Călători, Orban a spus că societatea va fi divizată în mai multe companii, în funcţie de tipul călătoriei, respectiv internaţională, de lung parcurs sau de scurt parcurs.

"Dacă aş fi fost la începutul mandatului, aş fi iniţiat procedurile de privatizare la CFR Călători. După ce va fi realizată divizarea, noile companii vor fi privatizabile", a precizat ministrul.