Gazprom a fost în 2009 cea mai profitabilă companie din lume

Grupul rus Gazprom a fost în 2009 cea mai profitabilă companie din lume, cu un câştig de 24,55 miliarde de dolari, chiar dacă s-a plasat abia pe poziţia 50 în funcţie de venituri, în topul celor mai mari 500 de companii din lume realizat de revista Fortune.

Urmărește
28 afișări
Imaginea articolului Gazprom a fost în 2009 cea mai profitabilă companie din lume

Gazprom a fost în 2009 cea mai profitabilă companie din lume (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Retailerul american Wal-Mart Stores este în schimb cea mai mare companie la nivel mondial, cu venituri de 408,2 miliarde de dolari şi un profit de 14,33 miliarde de dolari.

Profitul net al Gazprom a scăzut anul trecut cu 17,8%, la 24,56 miliarde de dolari, dar poziţia sa s-a îmbunătăţit întrucât profitabilitatea altor producători mari din sectorul energiei a scăzut cu peste 50%, după corecţia drastică a cotaţiei petrolului comparativ cu nivelul record din 2008.

Gazprom se afla în 2008 pe poziţia a doua, dar a devansat anul trecut Exxon Mobil, care a dominat clasamentul timp de cinci ani.

În funcţie de venituri, Wal-Mart a devansat Royal Dutch Shell şi Exxon, aflate în fruntea topului în anul precedent.

Veniturile Wal-Mart au urcat anul trecut cu 0,6%, la 408 miliarde dolari, dar cele ale Shell şi Exxon au scăzut cu 40%, respectiv 36%, la circa 285 miliarde dolari în ambele cazuri.

China este prezentă în clasament cu 46 de companii, cu nouă mai mult comparativ cu 2008, astfel încât se află pe locul al treilea, după Statele Unite şi Japonia.

Veniturile celor 500 de companii au scăzut cu 8,3%, la 23.100 miliarde de dolari, în timp ce profiturile au avansat cu 16,9%, la 960,5 miliarde dolari.

Aceste companii au avut anul trecut 57,9 milioane de angajaţi, în creştere cu 2,3% faţă de 2008.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici