- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
„Genocid alimentar”: Câte zeci de mii de chioşcuri şi magazine alimentare au dispărut în doar trei ani, în România
Hipermarketurile au devenit anul acesta cel mai popular format de magazine de unde românii îşi cumpără produse de uz curent, depăşind alimentarele tradiţionale. Mai exact, acestea din urmă asigură o treime din tot universul de comerţ şi HoReCa (în volum, ca număr de unităţi), însă au doar 13,3% din vânzări, scrie Ziarul Financiar.
„Genocid alimentar”: Câte zeci de mii de chioşcuri şi magazine alimentare au dispărut în doar trei ani, în România
Datele companiei de cercetare de piaţă Vektor Marktforschung arătă că pentru prima dată hipermarketurile au devenit cele mai populare magazine de unde românii îşi cumpără mâncare şi produse de uz curent, depăşind alimentarele clasice. Deşi acest format are doar 0,2% din totalul magazinelor, mai exact mai puţin de 200 de unităţi, concentrează 16,4% din venituri, adică au vânzări de 3,4 mld. euro, scrie Ziarul Financiar.
„Hipermarketurile au devenit cel mai important canal de cumpărături ca valoare, depăşind magazinele mici alimentare din comerţul tradiţional. Schimbarea se datorează dezvoltării comerţului modern, cele zece reţele internaţionale şi-au dublat numărul de magazine în perioada 2013-2017“, explică Marius Căluian, directorul general al companiei Vektor Marktforschung.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Putin îl felicită pe Trump pentru alegerea sa ca președinte al SUA. Liderul rus vorbește despre Noua Ordine Mondială: „Lumea are nevoie de Rusia”
-
Războiul din Ucraina, ziua 989. Putin spune că propunerile lui Trump privind Ucraina merită atenţie / SUA vor trimite Kievului 6 miliarde de dolari în ajutor militar până la finalul mandatului lui Biden
-
După Moldova o nouă ţară din fostul URSS pregăteşte un referendum de aderare la UE. Rusia a fost vehement contra
-
„Olaf este un prost”. După politica americană, Musk intră şi în cea europeană cu un atac la cancelarul german
El explică astfel că în această perioadă universul de comerţ modern a sărit de la 1.200 de hipermarketuri, supermarketuri, magazine de discount, proximitate şi cash & carry la peste 2.200. La polul opus, comerţul tradiţional a pierdut circa 20.000 de unităţi, alimentare, chioşcuri şi magazine alimentare.
Românii cheltuie pe produse de larg consum (FMCG) circa 20,7 mld. euro anual, suma fiind relativ constantă în ultimii ani.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO