"Companiile străine care derulează activităţi de producţie şi asamblare în Rusia pot conta pe sprijinul statului. Desigur, asta înseamnă că trebuie să respecte necesităţile de localizare a producţiei", a afirmat Putin pentru agenţia rusă.
Grupurile Ford şi Renault, prezente şi în România, dar şi Hyundai şi Volkswagen deţin sau operează unităţi de asamblare de autovehicule în Rusia.
Autoturismul Renault Logan, asamblat la o fabrică din apropierea Moscovei, este cel mai bine vândut model sedan de provenienţă străină de pe piaţa rusă. Producţia va fi oprită timp de două săptămâni la această uzină, din cauza scăderii cererii.
Ford a anunţat că va întrerupe activitatea la fabrica din Sankt Petersburg timp de o lună.
Printre măsurile guvernamentale de susţinere a industriei auto din Rusia s-ar putea număra, potrivit lui Putin, subvenţionarea creditelor destinate achiziţiei de maşini, produse la uzinele din ţară şi care să nu coste mai mult de 12.720 de dolari pe unitate. Totodată, statul ar putea garanta obligaţiuni emise de constructorii de maşini.
În plus, agenţiile guvernamentale ruse vor primi fonduri de 12,5 miliarde ruble (aproape 450 de milioane de dolari) pentru achiziţia de automobile produse pe plan local.
Pe lângă toate aceste măsuri, statul ar putea crea o companie naţională de leasing, cu un buget de 40 de miliarde de ruble (1,4 miliarde de dolari), care să se ocupe exclusiv de achiziţiile de maşini produse în Rusia.