„Nu văd nimic bun în aceste planuri. Statele membre trebuie să rămână stăpâne în ceea ce priveşte taxarea produselor energetice. Sunt îngrijorat în special în ceea ce priveşte în privinţa efectului propunerii asupra impozitării motorinei în Germania”, a spus Bruderle.
El a adăugat că planul nu este în interesul industriei auto şi nici al cetăţenilor şi al mediului.
Bruderle a avertizat că propunerea autorităţilor de la Bruxelles nu poate fi adoptată decât în unanimitate.
Comisia Europeană (CE) a propus, miercuri, revizuirea normelor de impozitare a combustibililor în UE, pentru a promova eficienţa şi consumul de energie ecologică, evitând denaturarea concurenţei pe piaţa unică.
Noul sistem, care ar urma să fie introdus progresiv, va impozita de fapt mai mult motorina şi mai puţin benzina.
CE propune un impozit pentru combustibili format dintr-o taxă de 20 de euro pe tona de dioxid de carbon şi un impozit minim pentru carburanţi şi combustibili destinaţi încălzirii.
Proiectul prevede ca taxele pe cărbune, cea mai poluantă formă de energie folosită în Europa, să urce de cinci ori, la 0,15 euro pe gigajoule de energie, însă aceasta ar putea fi efectuată treptat.