GfK: Scăderea preţurilor la alimente a stimulat apetitul pentru produse mai scumpe

Majorarea pensiilor, a salariilor bugetarilor din educaţie şi sănătate, precum şi a venitului mediu pe economie, dar şi reducerea TVA la alimente au dus la o creştere a puterii de cumpărare şi a încrederii populaşiei, remarcă un studiu GfK.

Urmărește
492 afișări
Imaginea articolului GfK: Scăderea preţurilor la alimente a stimulat apetitul pentru produse mai scumpe

GfK: Scăderea preţurilor la alimente a stimulat apetitul pentru produse mai scumpe (Imagine: Hepta / Mediafax Foto)

Acestea s-au reflectat şi în creşetrea de 1,5% a consumului casnic pentru produsele FMCG, comparativ cu anul precedent.

Dinamica pieţei a fost dată de creşterea volumelor cumpărate. Acestea au crescut cu 4% anul trecut. Odată cu reducerea TVA la alimente, a apărut pentru prima dată în ultimii 3 ani fenomenul de uptrading, de trecere la un produs superior din aceeaşi categorie.

Acest fenomen a fost susţinut şi de creşterea unor categorii de produse mai scumpe: "De exemplu, putem vorbi despre categorii precum: peşte şi fructe de mare, fructe uscate, miere, cereale pentru mic dejun, cidru, produse speciale de îngrijire a corpului".

Creşterea pieţei vine doar prin comerţul modern, unde cifrele arată o tendinţă diferită faţă de comerţul tradiţional.

Comportamentul de cumpărare a suferit uşoare modificări faţă de anii anteriori: consumatorii merg mai rar la cumpărături, dar cheltuie ceva mai mult de fiecare dată.

"Scăderea frecvenţei de cumpărare şi faptul că românii şi-au permis să pună în coş şi produse mai scumpe ne arată o oarecare relaxare a acestora la cumpărături. Ei nu se mai ţin aşa de strict de lista de cumpărături cum o făceau înainte şi, chiar dacă sunt în continuare în căutarea unor oferte bune de preţ, tendinţa de a cumpăra cât mai ieftin pare să se mai fi diminuat", spune Raluca Răschip, Consumer Goods and Retail Director GfK România.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici