- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (15.12.2013, 19:52)
- Departamentul Economic
GFR nu se aştepta ca restituirea garanţiei să dureze atât de mult. Apreciază că e o problemă tehnică
Grup Feroviar Român nu se aştepta ca formalităţile de restituire a garanţiei de 10 milioane euro depusă în cadrul procesului de privatizare a CFR Marfă să dureze atât de mult şi apreciază că este o problemă tehnică pe care Ministerul Transporturilor trebuie să o rectifice cât mai repede.
Urmărește
418 afișări
GFR nu se aştepta ca restituirea garanţiei să dureze atât de mult. Apreciază că e o problemă tehnică (Imagine: Ciprian Sterian/Mediafax Foto)
" Însuşi ministrul Transporturilor a declarat public şi oficial că, potrivit contractului de privatizare, părţile trebuie repuse în situaţia iniţială, ceea ce înseamnă inclusiv eliberarea scrisorii de garanţie, punct de vedere susţinut şi de opinia consultanţilor MT în privatizare. Mai mult, nu există niciun motiv şi nicio prevedere procedurală care să prevadă că banii pot să fie eliberaţi doar parţial. În cazul în care privatizarea nu a putut fi finalizată, atât contul escrow în valoare de 20,2 milioane euro, cât şi garanţia de 10 milioane euro, trebuie eliberate. Având în vedere că procedura de privatizare a fost terminată încă din luna octombrie, iar contul escrow a fost deja eliberat, Grup Feroviar Român nu se aştepta ca formalităţile să dureze atât de mult, dar are încredere că reprezentanţii Ministerului Transporturilor vor urgenta finalizarea procedurii, pentru a permite restituirea garanţiei, conform legii", se arată într-un comunicat al GFR.
Reacţia este urmare a declaraţiilor ministrului Transporturilor, Ramona Mănescu, din emisiunea "După 20 de ani", difuzată duminică de Pro TV, conform cărora ministerul încă nu a înapoiat companiei deţinute de omul de afaceri Gruia Stoica garanţia de 10 milioane euro depusă în cadrul procesului de privatizare.
"Eu nu negociez nimic. De lucrul acesta se ocupă în continuare domnul Ghibu (Cristian Ghibu, secretar de stat în ministerul Transporturilor şi şef al comisiei de privatizare CFR Marfă, n.r.), care este în subordinea mea şi care are discuţii cu GFR-ul. (...) Eu i-am dat mandatul, aşa cum au spus consultanţii privatizării, să înapoieze această garanţie. Acum, probabil că încă discută cu GFR-ul, nu ştiu să vă spun dacă până la urmă se va da această garanţie, nu se va da această garanţie", a spus Mănescu.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Schimbare majoră în învăţământul liceal din România. Ministerul Educaţiei transferă către şcoli şi elevi decizia privind numărul de ore pentru fiecare materie
-
„Moment istoric”. Gazul rusesc a fost înlocuit cu gaz european în Transnistria. Liderul separatist de la Tiraspol i-a mulţumit Ursulei von der Leyen
-
România pierde surprinzător în faţa Bulgariei şi retrogradează în Cupa Davis
În aceeaşi emisiune, Mănescu a afirmat că nu crede că GFR ar fi avut toţi banii pentru preluarea CFR Marfă, declaraţie pe care GFR nu a dorit să o comenteze.
În luna iunie, compania GFR a fost declarată câştigătoare în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru 51% din acţiuni.
Tranzacţia nu a fost finalizată însă până la termenul limită, 14 octombrie, pentru că unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu şi-au dat acordul pentru schimbarea acţionariatului, iar Consiliul Concurenţei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunţa asupra operaţiunii.
GFR a depus o garanţie de 10 milioane de euro şi a depus un avans de 20 milioane de euro într-un cont escrow, reprezentând 10% din valoarea acţiunilor CFR Marfă pe care urma să le preia. Dacă privatizarea s-ar fi încheiat cu succes, GFR trebuia să achite încă 172 milioane de euro.
Gruia Stoica, proprietarul GFR, declara la 15 octombrie că a cerut comisiei de privatizare a CFR Marfă restituirea de urgenţă a garanţiei de 10 milioane de euro, precum şi a avansului de 20 de milioane de euro depus pentru a îndeplini condiţiile de preluare a companiei.
Ministrul Transporturilor declara la 22 octombrie că a fost deblocat contul escrow de 20 de milioane de euro al GFR, companiei urmând să-i fie returnată şi garanţia de 10 milioane de euro aferentă licitaţiei pentru CFR Marfă.
Citește pe www.zf.ro: Presa olandeză: Poliţia crede că a identificat hoţii tezaurului dacic, precum şi locaţia unde s-ar afla. ”Este vorba de cel puţin trei autori”
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Presa olandeză: Poliţia crede că a identificat hoţii tezaurului dacic, precum şi locaţia unde s-ar afla. ”Este vorba de cel puţin trei autori”
Cine este tânăra care a preluat conducerea afacerii de sute de milioane fondată de părinţi? Businessul include şi o reţea de 80 de magazine
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Părinții Alexandrei Măceșanu au cerut ELIBERAREA lui Gheorghe Dincă! Care e motivul HALUCINANT: cer la schimb…
CANCAN.RO
Cât costa acum 25 de ani un apartament din Cluj care se vinde cu 150.000 de euro acum. Suma era incredibil de mică
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe