- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (15.12.2013, 19:52)
- Departamentul Economic
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
GFR nu se aştepta ca restituirea garanţiei să dureze atât de mult. Apreciază că e o problemă tehnică
Grup Feroviar Român nu se aştepta ca formalităţile de restituire a garanţiei de 10 milioane euro depusă în cadrul procesului de privatizare a CFR Marfă să dureze atât de mult şi apreciază că este o problemă tehnică pe care Ministerul Transporturilor trebuie să o rectifice cât mai repede.
Urmărește
418 afișări
GFR nu se aştepta ca restituirea garanţiei să dureze atât de mult. Apreciază că e o problemă tehnică (Imagine: Ciprian Sterian/Mediafax Foto)
" Însuşi ministrul Transporturilor a declarat public şi oficial că, potrivit contractului de privatizare, părţile trebuie repuse în situaţia iniţială, ceea ce înseamnă inclusiv eliberarea scrisorii de garanţie, punct de vedere susţinut şi de opinia consultanţilor MT în privatizare. Mai mult, nu există niciun motiv şi nicio prevedere procedurală care să prevadă că banii pot să fie eliberaţi doar parţial. În cazul în care privatizarea nu a putut fi finalizată, atât contul escrow în valoare de 20,2 milioane euro, cât şi garanţia de 10 milioane euro, trebuie eliberate. Având în vedere că procedura de privatizare a fost terminată încă din luna octombrie, iar contul escrow a fost deja eliberat, Grup Feroviar Român nu se aştepta ca formalităţile să dureze atât de mult, dar are încredere că reprezentanţii Ministerului Transporturilor vor urgenta finalizarea procedurii, pentru a permite restituirea garanţiei, conform legii", se arată într-un comunicat al GFR.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Moș Crăciun, eroul sărbătorii, are o fișă medicală impresionantă: obezitate, diabet și jet lag extrem
-
22 decembrie 1989 - ziua fugii cu elicopterul a soţilor Ceauşescu
-
Trupele germane trebuie să fie „apte” pentru război dacă Putin atacă, afirmă Boris Pistorius. Ministrul spune că Berlinul trebuie să aloce mai mulţi bani pentru apărare
-
Dinamo-Rapid, un derby clasic al fotbalului românesc, duminică, în etapa a 21-a Superligii / Anii 60 au oferit confruntări memorabile între cele două echipe
Reacţia este urmare a declaraţiilor ministrului Transporturilor, Ramona Mănescu, din emisiunea "După 20 de ani", difuzată duminică de Pro TV, conform cărora ministerul încă nu a înapoiat companiei deţinute de omul de afaceri Gruia Stoica garanţia de 10 milioane euro depusă în cadrul procesului de privatizare.
"Eu nu negociez nimic. De lucrul acesta se ocupă în continuare domnul Ghibu (Cristian Ghibu, secretar de stat în ministerul Transporturilor şi şef al comisiei de privatizare CFR Marfă, n.r.), care este în subordinea mea şi care are discuţii cu GFR-ul. (...) Eu i-am dat mandatul, aşa cum au spus consultanţii privatizării, să înapoieze această garanţie. Acum, probabil că încă discută cu GFR-ul, nu ştiu să vă spun dacă până la urmă se va da această garanţie, nu se va da această garanţie", a spus Mănescu.
În aceeaşi emisiune, Mănescu a afirmat că nu crede că GFR ar fi avut toţi banii pentru preluarea CFR Marfă, declaraţie pe care GFR nu a dorit să o comenteze.
În luna iunie, compania GFR a fost declarată câştigătoare în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru 51% din acţiuni.
Tranzacţia nu a fost finalizată însă până la termenul limită, 14 octombrie, pentru că unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu şi-au dat acordul pentru schimbarea acţionariatului, iar Consiliul Concurenţei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunţa asupra operaţiunii.
GFR a depus o garanţie de 10 milioane de euro şi a depus un avans de 20 milioane de euro într-un cont escrow, reprezentând 10% din valoarea acţiunilor CFR Marfă pe care urma să le preia. Dacă privatizarea s-ar fi încheiat cu succes, GFR trebuia să achite încă 172 milioane de euro.
Gruia Stoica, proprietarul GFR, declara la 15 octombrie că a cerut comisiei de privatizare a CFR Marfă restituirea de urgenţă a garanţiei de 10 milioane de euro, precum şi a avansului de 20 de milioane de euro depus pentru a îndeplini condiţiile de preluare a companiei.
Ministrul Transporturilor declara la 22 octombrie că a fost deblocat contul escrow de 20 de milioane de euro al GFR, companiei urmând să-i fie returnată şi garanţia de 10 milioane de euro aferentă licitaţiei pentru CFR Marfă.
Citește pe alephnews.ro: Care sunt cele 16 povești care influențează fizica și astronomia în 2024
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Moment istoric pentru NASA: Sonda Parker va ajunge la o distanță record de 6,2 milioane kilometri, chiar în Ajunul Crăciunului
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Nicoleta Luciu, probleme cu greutatea. A ajuns de nerecunoscut. Cum arată acum, la 25 de ani după ce a câștigat Miss România
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe