Ghosn, Renault-Nissan: Nimeni nu a reuşit să reproducă încă modelul de afacere Dacia

Carlos Ghosn, directorul general al alianţei Renault-Nissan, consideră că niciun alt producător auto nu a reuşit să copieze modelul de afacere al Dacia, întrucât marca românească reprezintă "nu doar o gamă de maşini", ci "un întreg sistem", relatează Automotive News.

Urmărește
1198 afișări
Imaginea articolului Ghosn, Renault-Nissan: Nimeni nu a reuşit să reproducă încă modelul de afacere Dacia

Ghosn, Renault-Nissan: Nimeni nu a reuşit să reproducă încă modelul de afacere Dacia (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

"Ar trebui să-i întrebaţi pe cei care au spus că vor reproduce modelul de afacere al Dacia de ce nu au putut să o facă. Ce vă pot spune este că Dacia nu este doar o gamă de maşini. Este un sistem întreg, implementat integral pentru a avea rezultate în produsul finit, procesul de fabricaţie, lanţul de aprovizionare, marketing şi vânzări. Mă bucur că nimeni nu a reuşit să reproducă asta încă", a explicat Ghosn într-un interviu pentru Automotive News.

Ghosn a afirmat că "profitabilitatea în industria auto apare atunci când oamenii nu pot să te copieze", precizând că Dacia generează o marjă operaţională de două cifre.

Directorul general al Renault-Nissan a arătat că este încrezător că alianţa va depăşi General Motors ca vânzări şi va deveni al treilea producător auto la nivel mondial până în 2018, în ciuda dificultăţilor întâmpinate în prezent pe pieţe precum Rusia, Brazilia şi India.

"Pe termen scurt, unele dintre pieţele emergente nu evoluează în direcţia bună, dar asta nu va dura la nesfârşit. Rusia are un potenţial mult mai mare decât ceea ce arată piaţa astăzi. Când preţurile petrolului vor reveni la un nivel normal - pentru că astăzi preţul este nefiresc de scăzut - piaţa din Rusia se va extinde din nou", a declarat Ghosn.

Anul trecut, Renault-Nissan a vândut 8,5 milioane de maşini, clasându-se pe locul patru la nivel global în rândul constructorilor auto, în spatele General Motors, companie care a livrat 9,9 milioane de unităţi.

Ghosn a precizat că nu intenţionează să încheie noi parteneriate cu alţi producători auto pentru a-şi atinge obiectivul de a deveni al treilea mare producător auto la nivel mondial.

În schimb, alianţa vizează extinderea pe piaţa din China, unde ţinteşte creşterea vânzărilor de la 30.000 de unităţi în prezent la 600.000 de unităţi şi o cotă de piaţă de 3%. De asemenea, Ghosn a arătat că Renault îşi va lărgi gama de modele oferite clienţilor săi.

Dacia, care aparţine de grupul francez Renault, a înregistrat anul trecut o creştere cu 19% a vânzărilor, la 511.000 de autovehicule. Aproximativ trei sferturi dintre maşinile vândute de Dacia în 2014 au fost livrate în Europa, cota de piaţă a mărcii româneşti crescând cu 0,4 puncte procentuale faţă de 2013, la 2,5%.

Cele mai mari pieţe din Europa pentru Dacia au fost anul trecut Franţa, cu 106.000 de unităţi vândute, Germania, cu puţin peste 50.000 de untăţi comercializate, şi Spania, cu livrări de circa 46.000 de unităţi.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici