Măsura vine după ce Vision Fund, vehiculul de investiţii în tehnologie, a raportat o pierdere de 2.930 de miliarde de yeni japonezi (21,68 miliarde de dolari) pentru trimestrul II, una dintre cele mai mari înregistrate vreodată.
SoftBank a precizat că şi-a vândut participaţiile la Uber la un moment dat, între aprilie şi iulie, la un preţ mediu de 41,47 dolari pe acţiune. SoftBank a precizat că costul mediu pe acţiune a fost de 34,50 dolari, astfel că firma a vândut participaţia Uber cu profit.
Gigantul japonez nu a precizat cât a adus companiei vânzarea Uber şi nici mărimea participaţiei de care s-a debarasat.
SoftBank a investit în Uber în 2018 şi din nou în 2019, devenind la un moment dat cel mai mare acţionar al acesteia. Anul trecut, SoftBank a vândut aproximativ o treime din participaţia pe care o deţinea la Uber, potrivit CNBC. Acum a renunţat la acţiunile pe care le mai deţinea.
Acţiunile Uber au fost tranzacţionate în uşoară scădere luni.
În total, între aprilie şi iulie, SoftBank a declarat că a avut un câştig realizat de 5,6 miliarde de dolari din totalul participaţiilor la companiile pe care le-a vândut şi care includ Uber, firma de imobiliare online Opendoor, compania de îngrijire a sănătăţii Guardant şi gigantul chinez de imobiliare şi brokeraj Beike.