- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Gitenstein: Exproprierile şi absenţa unei finanţări solide, problemele autostrăzii Bechtel
Principalele probleme legate de autostrada Bechtel sunt procesele de expropriere şi absenţa unei surse solide de finanţare, a declarat, duminică, într-o emisiune a Pro TV, ambasadorul SUA Mark Gitenstein.
Gitenstein: Exproprierile şi absenţa unei finanţări solide, problemele autostrăzii Bechtel (Imagine: Razvan Chirita/Mediafax Foto)
"Este dificil şi aveţi două probleme fundamentale de care ştiu eu. Una dintre ele este legată de procesul de expropriere (…) iar în al doilea rând aveţi o problemă serioasă cu fluxul de finanţare", a spus Gitenstein la emisiunea "După 20 de ani", explicând că, în SUA, toată lumea plăteşte o taxă care se varsă într-un cont anume, folosit pentru construirea de autostrăzi.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Ce înseamnă să fii președinte? Alexander Lukașenko spune că este treaba unui bărbat: „Doamne ferește să fie aleasă o femeie în Belarus”
-
Liderul nord-coreean Kim Jong Un ordonă producerea în masă a dronelor explozive
-
Războiul din Ucraina, ziua 996. Zelenski: Zece puncte ale planului intern de rezilienţă vor fi prezentate săptămâna viitoare / Noi sancţiuni împotriva Rusiei din partea UE / Biden, presat de Europa pentru a spori sprijinul pentru Ucraina înainte de încheierea mandatului
-
Guvernatorul Băncii Angliei îndeamnă la reconstruirea relaţiilor cu UE: Brexitul a subminat economia
Diplomatul s-a declarat încrezător că guvernul " va găsi o metodă - lucrând împreună cu Bechtel - să continue construcţia la această autostradă".
Ambasadorul a făcut şi o conexiune între problema infrastucturii şi investiţia Ford de la Craiova.
"Dacă nu construiţi o nouă autostradă acolo, dacă nu îmbunătăţiţi sistemul de cale ferată de acolo, acele maşini vor rămâne în parcul auto. Şi, de fapt, Ford nu va construi maşinile ca să le ţină în parcare. Ei vor să vândă acele autoturisme. Şi nu poţi muta o mie de maşini pe zi în afara Craiovei cu infrastructura existentă în prezent", a spus diplomatul.
Ambasadorul a atras atenţia, în acest context, că există peste 20 de miliarde de euro în fonduri UE pe care România îi poate accesa: "Este nevoie de co-finanţare (pentru a accesa aceste fonduri, n.red.), recunosc, dar trebuie să amelioraţi procesul prin care accesaţi aceste fonduri".
Ambasadorul s-a referit şi la compania americană Lufkin, care va produce în România pompe de mare precizie, caracterizând-o drept o "investiţie uriaşă". Diplomatul a mai spus că încurajează companiile americane să investească în România şi a explicat că investiţiile din ultimele opt-zece luni sunt de 1,2 miliarde de dolari.
Gitenstein a arătat că sunt companii americane care ar investi în România chiar şi în absenţa unui ajutor de stat, precizând că este vorba în special despre companiile de tehnologie.
"Tinerii dumneavoastră au o educaţie foarte bună în domeniul. Fiul meu s-a dus să lucreze la Microsoft, în Redmond, Washington. Şi ştiţi care este a treia cea mai populară limbă vorbită la Redmond? Româna. Sunt foarte mulţi specialişti în software care lucrează pentru Microsoft, la Washington. Ei ar trebui să lucreze aici. Ştiţi, este o investiţie uşoară şi sigură pentru companiile de tehnologie, pentru că aveţi atâţia oameni deştepţi aici", a spus Gitenstein.
El a amintit că Microsoft a investit deja în România.
"Aveţi deja talentul aici. Nu este nevoie ca oamenii să meargă în SUA, pot lucra aici, pot lucra ca şi cum ar fi la Redmond. Şi pot, în acelaşi timp, să rămână lângă părinţii şi copiii lor", a adăugat Gitenstein.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO