„Temperatura camerei” va avea un sens diferit pentru mare parte dintre români sezonul acesta. 27% dintre respondenţi au afirmat că plănuiesc să economisească energie electrică şi gaz, dar să compenseze căldură redusă din încăperi cu un strat suplimentar de haine.
17% au susţinut că deja procedau astfel, deci nu au posibilitatea de a suportă o temperatura şi mai scăzută în locuinţa. 24% aşteaptă să vadă cum evoluează preţurile, decizia fiind luată pe baza fluctuaţiilor viitoare. Între timp, doar 24% nu sunt dispuşi să renunţe la confortul cu care s-au obişnuit.
Un procent covărşitor al participanţilor la sondaj, 77%, observă o creştere a preţurilor când vine vorba de îmbrăcăminte şi încălţăminte (cu 10% mai mare decât răspunsurile primite la aceeaşi întrebare din studiul Fashion (Re)search, realizat în luna aprilie de www.glami.ro).
Că urmare, 16% dintre participanţii la studiu intenţionează să reducă semnificativ cheltuielile de modă. 5 români din 10 (53%) plănuiesc să profite mai mult de promoţii şi reduceri finale, însă nu-şi doresc în mod special diminuarea bugetului. 3% nu ştiu încă modul în care vor acţiona, însă cei 28% care refuză schimbarea obiceiurilor la acest capitol au motive diverse, cele mai comune fiind: mereu au achiziţionat doar articolele necesare, deci nu pot cumpără mai puţin de atât (30%); trecerea la sezonul rece – copiii şi adulţii au nevoie de haine groase (27%); prezenţa impulsului psihologic pozitiv al cumpărăturilor, ce provoacă o stare de bine (25%).