Glenmark România mizează pentru anul financiar în curs pe o creştere a afacerilor de 20%

Glenmark România estimează că va înregistra în anul financiar în curs, care a început la 1 aprilie, o creştere a afacerilor de 20%, de la 30 milioane lei, şi a prelungit termenul de atingere a pragului de profitabilitate de la trei ani de la intrarea pe piaţă la cinci ani, respectiv pentru 2013.

Urmărește
42 afișări

În perioada aprilie 2010 - martie 2011 afacerile companiei au urcat cu 22%, de la circa 25 milioane lei, ca urmare a diversificării portofoliului de medicamente comercializate.

"Am avut consolidare şi creşteri atât la nivelul produselor lansate în urmă cu un an sau doi, dar şi la produsele puse pe piaţă în 2010. În perspectivă ne propunem acelaşi lucru, mai ales că în următoarele 12 luni avem în plan lansarea a cinci produse, pe cardiologie şi sistem nervos central", a declarat agenţiei MEDIAFAX directorul general al companiei, Mariana Wencz.

În prezent, Glenmark vinde 15 produse, majoritatea indicate în terapii cardiovasculare, dar şi medicamente neurologice sau destinate sistemului respirator. Compania este pe locul 15 în piaţa de generice şi are o cotă de 3% în ceea ce priveşte cardiologia.

"Pentru anul financiar în curs prognozăm o creştere de 20% către distribuitori, având în vedere că piaţa va avea un avans de maximum 10%. Produsele pe care intenţionăm să le lansăm sunt complementare portofoliului actual", a spus Wencz.

Ea a adăugat că în contextul în care producătorii încasează întârziat banii din piaţa, compania a selectat atent distribuitorii cu care lucrează.

"Am făcut o selecţie foarte atentă a portofoliului de distribuitori, care şi ei ne-au dat la rândul lor asigurări că vor vinde doar farmaciilor viabile. (...) În plus, pentru că situaţia cu încasările din piaţă nu se va rezolva curând, încercăm să fim mai precauţi, să vindem mult mai atent", a adăugat Wencz.

În septembrie 2009, Guvernul a extins perioada de plată de la 60 de zile la 90 de zile pentru pentru prescripţiile compensate 100% suportate prin programele naţionale de HIV/SIDA, diabet sau oncologie şi de la 90 la 180 de zile pentru cele compensate parţial. Cu toate acestea, companiile din piaţă au arătat în repetate rânduri că aceste termene sunt depăşite de cele mai multe ori.

Wencz estimează că Glenmark România va reuşi să îşi atingă obiectivul anunţat la intrarea pe piaţă în 2008, de a rula afaceri în valoare de 50 milioane de lei până în 2013.

Compania a extins însă prognoza atingerii pragul de profitabilitate până în 2013, faţă de 2011 cum estimase iniţial.

"Deşi nu am reuşit să atingem încă nivelul de profitabilitate acest lucru nu ne îngrijorează, pentru că până la urmă suntem aici pentru a face investiţii pe termen lung. Cred că orice business start-up din farma are nevoie de timp pentru a deveni profitabil", a mai spus Wencz.

Totodată, Glenmark România vrea să intre, în 2012, pe piaţa medicamentelor oncologice.

Glenmark are în România 55 de salariaţi şi ar putea angaja încă 20 de persoane.

Grupul indian este prezent în peste 80 de state, produsele sale fiind destinate mai multor segmente, precum dermatologie, medicină internă, pediatrie, ginecologie, cardiologie, diabet şi oncologie.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici