Google a creat un site pentru cererile utilizatorilor privind ştergerea de informaţii sensibile

Google a creat un site special şi o comisie de experţi în internet pentru a ajuta compania să decidă asupra cererilor cetăţenilor europeni care vor ca Google să şteargă din rezultatele căutărilor online linkuri către pagini care conţin informaţii sensibile.

Urmărește
817 afișări
Imaginea articolului Google a creat un site pentru cererile utilizatorilor privind ştergerea de informaţii sensibile

Google a creat un site pentru cererile utilizatorilor privind ştergerea de informaţii sensibile (Imagine: Mediafax Foto / AFP)

Curtea Europeană de Justiţie (CEJ) a decis la mijlocul lunii mai că utilizatorii pot cere Google şi altor motoare de căutare pe internet să şteargă din rezultatele căutărilor online unele link-uri către ştiri, decizii judecătoreşti şi alte documente care conţin informaţii inadecvate, irelevante sau care încalcă dreptul la viaţă privată, scrie cotidianul Wall Street Journal.

Decizia CEJ a trimis o undă de şoc în industria IT şi a lovit deosebit de puternic Google, operatorul celui mai mare motor de căutare online.

Persoanele trebuie să aibă dreptul să ceară ştergerea unor informaţii, întrucât impactul asupra lor a ceea ce apare în căutările online este imens, a afirmat CEJ, adăugând însă că trebuie găsit un echilibru în privinţa interesului public, mai ales în cazul unor indivizi cu rol proeminent în societate.

Ambiguitatea limbajului CEJ ar putea reprezenta cea mai mare problemă pentru companii, care trebuie acum să interpreteze decizia. Dezactivarea link-urilor poate fi impusă şi atunci când informaţiile au fost publicate respectând legea.

Noul site al Google, prezentat vineri, permite unei persoane rezidente în Europa să transmită adrese web pe care le vrea eliminate din căutările online după numele său. Persoanele trebuie să-şi prezinte şi numele, adresele de email, să furnizeze o poză pentru identificare, să explice în ce mod pagina web respectivă are legătură cu ei şi de ce este "irelevantă, depăşită sau inadecvată".

Linkurile vor fi eliminate doar pentru rezultatele căutărilor iniţiate din UE, potrivit Google.

Compania americană a anunţat că va analiza fiecare cerere, inclusiv dacă există interes public pentru linkul care va fi eliminat din căutări, precum ar fi informaţiile despre scheme de înşelăciune, malpraxis profresional, condamnări penale sau comportament al angajaţilor publici.

"Curtea impune Google să ia decizii dificile privind dreptul unei persoane de a fi uitate online şi cel al publicului de a şti", a declarat un purtător de cuvânt al companiei. Google va colabora cu autorităţile de protecţie a datelor pentru a implementa hotărârea.

Din comisie fac parte Luciano Floridi - filozof la Institutul Internetului de la Oxford, Frank La Rue - raportor special al ONU pentru protecţia libertăţii de exprimare, Peggy Valcke - director la facultatea de drept a Universităţii Leuven, José- Luis Piñar - academician care a lucrat în trecut pentru agenţia de protecţie a datelor din Spania, precum şi Jimmy Wales - cofondator al enciclopediei online Wikipedia.

Preşedintele executiv al Google, Eric Schmidt, şi şeful departamentului juridic al companiei, David Drummond, vor conduce comisia. Scopul comisiei va fi să promoveze o discuţie amplă asupra implicaţiilor deciziei CEJ, fără să poată decide politica Google.

Google a primit deja mii de cereri pentru ştergerea de linkuri de la rezidenţi europeni. Compania nu a eliminat încă linkuri, dar dezvoltă politicile şi procesele necesare pentru a face acest lucru, a spus un purtător de cuvânt.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici