Google mizează pe realitatea augmentată şi inteligenţa artificială

Grupul Google îşi continuă operaţiunile de diversificare şi a anunţat că a investit într-o tânără companie specializată în realitatea augmentată, Magic Leap, şi a încheiat un parteneriat cu Universitatea Oxford ce vizează cercetările din domeniul inteligenţei artificiale.

Urmărește
547 afișări
Imaginea articolului Google mizează pe realitatea augmentată şi inteligenţa artificială

Google mizează pe realitatea augmentată şi inteligenţa artificială (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Grupul american a participat în această săptămână la o strângere de fonduri de 542 de milioane de dolari realizată de Magic Leap, un startup din Florida care speră să accelereze, cu ajutorul acestor bani, dezvoltarea unui produs comercializabil.

Magic Leap afirmă pe site-ul ei că Google s-a aflat în fruntea grupului de investitori care au oferit fondurile citate. Printre ceilalţi investitori s-au aflat producătorul de senzori Qualcomm, grupul media Legendary Entertainment (în care a investit recent grupul nipon SoftBank) şi mai multe fonduri de investiţii, precum KKR şi Andreessen Horowitz.

Sundar Pichai, vicepreşedintele Google, responsabil cu sistemul de operare pentru dispozitive mobile Android, se va alătura consiliului de administraţie al companiei Magic Leap.

Potrivit cotidianului The New York Times, injecţia de capital ridică la aproximativ 2 miliarde de dolari valoarea de piaţă a acestui startup, care nu dispune în prezent de niciun produs comercializabil şi nu generează nicio cifră de afaceri.

Magic Leap declară că doreşte să folosească acei bani "pentru a accelera dezvoltarea de produse, pentru a lansa kit-uri de dezvoltare de programe informatice, să îşi extindă ecosistemul de conţinuturi şi să comercializeze propriul dispozitiv portabil".

Realitatea augmentată constă în introducerea unor imagini de sinteză în câmpul vizual al utilizatorului.

Pe site-ul său, compania Magic Leap afirmă că "a venit timpul ca magia să fie readusă în lume" şi prezintă imaginea unui elefant culcat în palma unei mâini umane şi imaginea unei balene care pluteşte deasupra unei plaje.

Patronul său fondator, Rony Abovitz, vorbeşte despre ambiţia sa de "a transcende" percepţia actuală despre informatica mobilă şi realitatea virtuală, cu scopul "de a revoluţiona felul în care oamenii comunică, fac cumpărături, învaţă, partajează şi se joacă".

În urmă cu şapte luni, un alt nume mare din high tech-ul american, Facebook, a realizat o operaţiune similară şi a cumpărat, cu 2 miliarde de dolari, compania Oculus, specializată în domeniul realităţii virtuale, care a conceput o cască utilizabilă, printre altele, în domeniul jocurilor video. Patronul Facebook are ambiţia de a transforma compania într-o platformă de comunicare mai largă, care va permite utilizatorilor să asiste la cursuri virtuale, să consulte un medic la distanţă şi să îşi facă, de exemplu, cumpărăturile dintr-un magazin virtual.

La rândul său, Google a dezvoltat un prototip de ochelari conectaţi online, Google Glass, însă aceştia servesc deocamdată unor operaţiuni inspirate din domeniul telefoanelor inteligente, precum recepţia şi expedierea de mesaje şi realizarea de fotografii.

Aceste iniţiative se înscriu în cadrul procesului de diversificare a grupului american dincolo de activităţile sale tradiţionale de căutare şi publicitate online: Google a investit recent în robotică şi în drone, de exemplu.

Google s-a lansat, de asemenea, la începutul acestui an, într-un alt domeniu futurist, cel al inteligenţei artificiale, cumpărând un startup londonez specializat, DeepMind.

Acea companie îşi va accelera activităţile, prin intermediul unui parteneriat - anunţat joi - cu cercetătorii de la prestigioasa Universitate Oxford.

Detaliile financiare ale acestui parteneriat nu au fost dezvăluite, însă confondatorul DeepMind, Demis Hassabis, evocă într-un mesaj publicat pe un blog oficial al grupului american "o contribuţie importantă".

Cercetările se vor axa pe metodele care vor permite computerelor să înţeleagă mai bine ceea ce "aud" şi "văd", pentru a face să funcţioneze servicii potenţiale, precum cel al asistenţilor virtuali şi cel al căutărilor online.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici