GOOGLE şi APPLE fac primii paşi în războiul pentru supremaţia în maşină: Ce pregătesc giganţii IT pentru AUTOMOBILUL INTELIGENT

Google şi Apple, doi dintre protagoniştii transformărilor din ultimii ani în industria IT, se pregătesc să deschidă un nou front, vizând supremaţia în maşină odată cu apariţia "automobilului inteligent", potrivit Wall Street Journal.

Urmărește
1290 afișări
Imaginea articolului GOOGLE şi APPLE fac primii paşi în războiul pentru supremaţia în maşină: Ce pregătesc giganţii IT pentru AUTOMOBILUL INTELIGENT

GOOGLE şi APPLE fac primii paşi în războiul pentru supremaţia în maşină: Ce pregătesc giganţii IT pentru AUTOMOBILUL INTELIGENT (Imagine: AFP/ Mediafax Foto)

Săptămâna viitoare, la expoziţia Consumer Electronics Show (CES) din Las Vegas, GOOGLE şi producătorul german de automobile premium AUDI, parte a grupului Volkswagen, vor anunţa că dezvoltă sisteme de entertainment şi informaţii destinate autoturismului, bazate pe sistemul de operare Android, au declarat pentru WSJ surse apropiate situaţiei.

De asemenea, Google şi Audi vor anunţa colaborări cu alte companii din industria auto şi sectorul IT, printre care şi producătorul american de cipuri grafice Nvidia, pentru a impune Android ca soluţie software de top în automobilul viitorului, au continuat sursele citate.

Tehnologia pregătită de Google şi Audi ar urma să ofere conducătorului auto şi pasagerilor acces la muzică, navigaţie, aplicaţii şi servicii într-un mod similar cu experienţa de utilizare a smartphne-urilor Android, potrivit aceloraşi persoane.

Anunţul pregătit pentru CES pare reacţia GOOGLE la iniţiativa lansată de APPLE în luna iunie a anului trecut, când compania americană a anunţat că iPhone-ul şi alte dispozitive care rulează sistemul de operare iOS vor putea fi integrate cu panourile de control ale automobilelor. Până acum, Apple a atras de partea sa producătorii germani de automobile de lux BMW şi Mercedes Benz, dar şi General Motors (SUA) şi Honda (Japonia).

Războiul deschis dintre Apple şi Google în zona tehnologiilor digitale, de la smartphone-uri şi tablete la browsere web şi soluţii software, ar putea pătrunde astfel pe piaţa auto. Cu vânzări de 80 de milioane de autoturisme şi camionete uşoare în fiecare an, piaţa auto reprezintă o oportunitate uriaşă pentru cele două companii, aflate permanent în căutare de variante de extindere.

"Automobilul devine dispozitivul mobil suprem. Apple şi Google au văzut asta şi încearcă să-şi găsească aliaţi pentru a-şi aduce tehnologiile în maşină", comentează pentru Bloomberg un analist al companiei de cercetare Gartner.

Conferinţa anuală CES a devenit în ultimii ani cadrul de prezentare a celor mai importante progrese înregistrate în domeniul electronicelor auto, precum tehnologiile de navigare autonomă a automobilului.

Pe lângă parteneriatul cu Google, Audi ar urma să prezinte la CES tehnologii care permit automobilului să preia responsabilităţile conducătorului auto pentru perioade scurte de timp, în anumite condiţii, potrivit unor surse apropiate situaţiei. De asemenea, compania germană ar putea anunţa un calendar privind lansările de noi modele pentru următorii 4-5 ani.

La conferinţa CES de la începutul acestui an, Audi a făcut o demonstraţie cu un automobil care a navigat autonom într-o parcare şi a parcat fără asistenţa unui şofer.

Producătorul american Ford va prezenta de asemenea la CES propriul automobil capabil de navigare autonomă, iar grupul german BMW a invitat de asemenea presa la o demonstraţie.

Totodată, unii producători, printre care General Motors şi Audi, au anunţat că intenţionează să-şi echipeze automobilele cu cipuri celulare 4G, care ar permite maşinilor să se conecteze la internet fără a necesita integrarea cu un smartphone.

GM vrea să echipeze aproape toate modelele pregătite pentru anul 2015 cu acces continuu la internet mobil broadband, a declarat recent directorul de tehnologie al companiei, Phil Abram.

Una dintre caracteristicile cheie ale produselor digitale destinate automobilului este discreţia. Noile tehnologii nu trebuie să distragă atenţia conducătorului auto sau să încurajeze luatul mâinilor de pe volan. Apple pare să aibă un avantaj în această privinţă, după ce a investit semnificativ în sistemul de control prin comenzi vocale Siri, care îi poate citi şoferului un mesaj text sau un email şi poate scrie răspunsul după dictare.

Honda va lansa în scurt timp modele care vor permite conducătorului auto să activeze Siri prin apăsarea unui buton amplasat pe volan şi să comunice cu aplicaţia Apple prin sistemul audio al automobilului.

Apple vrea să transforme iPhone-ul într-un centru de control pentru funcţiile digitale ale automobilului şi speră că sistemul va fi prezent anul viitor pe cel puţin 10 mărci de autoturisme.

Surse apropiate situaţiei susţin că Google şi partenerii săi preferă altă abordare, optând să ruleze sistemul de operare Android şi aplicaţiile necesare pe computere instalate la bord, fără a necesita integrarea cu alte dispozitive electronice.

Atenţia tot mai mare acordată sistemelor şi serviciilor digitale din automobil subliniază şi provocările cu care se confruntă producătorii auto. Dacă în mod tradiţional achiziţia unui automobil depinde de factori precum consumul de carburant sau puterea motorului, consumatorii care au crescut cu internet şi smartphone-uri au pretenţia să rămână conectaţi şi la drum.

Ford atribuie o parte din succesul avut în ultimii ani pe piaţa SUA sistemului de control prin voce Sync oferit începând din 2007, dezvoltat împreună cu Microsoft, chiar dacă noua tehnologie a avut diverse probleme de-a lungul timpului.

Automobilul inteligent pare o etapă firească în progresul tehnologic, astfel că cei mai mari producători de microcipuri din lume, Intel şi Qualcomm, dau tot mai multă atenţie acestui segment.

Nvidia, companie cunoscută în principal pentru cipurile grafice pe care le dezvoltă, a acţionat mai devreme şi susţine că în prezent există în circulaţie 4,5 milioane de automobile echipate cu procesoarele sale. Compania estimează că numărul acestora va urca la 25 de milioane în următorii 4-5 ani.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici