Google va avea un nou adversar

Compania Cuil, înfiinţată de câţiva foşti angajaţi ai Google, a lansat un nou motor de căutare, care se doreşte a fi mai eficient decât cel operat de Google.

Urmărește
59 afișări
Imaginea articolului Google va avea un nou adversar

Google va avea un nou adversar

Compania Cuil (se pronunţă "cool", n.r.), înfiinţată de Anna Patterson - fost angajat al Google, care a ajutat la crearea algoritmului de clasificare a căutărilor pe internet -, soţul său Tom Costello şi alţi câţiva foşti angajaţi ai companiei, urmează să lanseze un nou motor de căutare, care se doreşte mai performant decât Google, informează International Herald Tribune.

Diferenţa dintre motorul de căutare al Cuil şi celelalte deja existente este afişarea mai multor informaţii şi a mai multor fotografii.

De asemenea, motorul va integra servicii de căutare selectivă. Potrivit reprezentantilor Cuil, noul motor de căutare va acoperi o arie mai largă de pagini web şi va afişa un index cu rezultate găsite mai bogat în informaţii.

Realizatorii proiectului suţin că motorul de căutare Cuil repertoriază 120 de miliarde de pagini de internet, ceea ce reprezintă un record. Potrivit informaţiilor din presa străină, investiţia iniţială în Cuil este de 33 de milioane de dolari. 

"Eu cred că va fi mai bun, dar publicul urmează să decidă", a declarat Tom Costello.

Compania Cuil a fost înfiinţată de către foşti angajaţi ai Google, cu dorinţa de a reprezenta o competiţie serioasă pentru Google, dar şi pentru motoarele de căutare online controlate de Yahoo şi Microsoft.

Cuil are în prezent aproximativ 30 de angajaţi.

"Este cel mai promiţător proiect pe care l-am văzut în ultima vreme, deşi nu ştiu dacă va reprezenta un pericol pentru Microsoft, cu atât mai puţin pentru Google", a declarat Danny Sullivan, editor al site-ului Search Engine Land.

Reprezentanţii Google nu au făcut niciun comentariu privind lansarea noului motor de căutare.

Căutările online pe motorul aparţinând Google reprezintă 61,5% din totalul căutărilor pe internet, cele pe Yahoo - 20,9%, în timp ce căutările pe motorul Microsoft reprezintă dor 9,2%, potrivit companiei de cercetare digitală comScore.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici