Google vrea să transforme hainele în smartphone-uri prin intermediul materialelor high-tech

Google se implică serios în includerea tehnologiei smart în materialele cămăşilor şi altor articole de vestimentaţie, pentru ca hainele să poată reacţiona la gesturi sau comenzi tactile, compania colaborând deja la această iniţiativă cu Levi Strauss, relatează Bloomberg.

Urmărește
699 afișări
Imaginea articolului Google vrea să transforme hainele în smartphone-uri prin intermediul materialelor high-tech

Google vrea să transforme hainele în smartphone-uri prin intermediul materialelor high-tech (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Departamentul pentru Tehnologie Avansată şi Proiecte al Google lucrează la Project Jacquard, un set de invenţii care fac posibil ca hainele să primească sarcini prin gesturi sau atingere, acestea urmând să fie folosite ca extensii ale activităţilor digitale ale posesorilor.

Ideea Google este ca tehnologia să fie inclusă direct în materiale, în locul coaserii sau lipirii unui dispozitiv electronic pe o ţesătură convenţională.

Invenţia Google face ca fibrele conductoare high-tech să poată fi ţesute sub formă de în materiale folosind actualele capabilităţi industriale, fiind posibilă crearea unui număr nelimitat de modele.

"Jacquard este o pânză albă pentru industria modei. Designerii o pot folosi ca pe oricare material, adăugând noi straturi sau funcţionalităţi modelelor lor, fără să ştie nimic despre electronică", potrivit paginii web a proiectului.

Google colaborează deja cu Levi Strauss la această iniţiativă.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici