GOOGLE vrea să urmărească utilizatorii în viaţa de zi cu zi: SISTEMUL prin care gigantul internetului va şti unde te afli şi ce cumpărături faci

Urmărirea persoanelor în mediul on-line este un subiect controversat, însă se pare că GOOGLE testeză un sistem care urmăreşte oamenii în lumea reală. Potrivit informaţiilor, mecanismul testat de GOOGLE urmăreşte persoanele aflate la cumpărături pe arterele principale dintr-un oraş.

Urmărește
9086 afișări
Imaginea articolului GOOGLE vrea să urmărească utilizatorii în viaţa de zi cu zi: SISTEMUL prin care gigantul internetului va şti unde te afli şi ce cumpărături faci

GOOGLE vrea să urmărească utilizatorii în viaţa de zi cu zi: SISTEMUL prin care gigantul internetului ştie unde te afli şi ce cumpărături faci (Imagine: AFP/ Mediafax Foto)

Potrivit Daily Mail, sistemul foloseşte locaţia persoanei pentru a putea determina în ce magazin se află, pentru ca apoi să verifice dacă persoana respectivă a căutat o reclamă a magazinului respectiv în mediul online înainte de merge la cumpărături.

Google câştigă aproximativ 100 de milioane de dolari într-o singură zi prin vânzarea reclamelor (Google Ads) către afaceri online, arată statistici recente citate de cotidianul britanic.

Dispozitivul de urmărire va ţine evidenţa ratelor de conversie din mediul online atunci când utilizatorul accesează o reclamă în mod direct sau când vizitează un site web prezentat într-o reclamă.

GOOGLE poate accesa deja anumite informaţii despre utilizatori prin propriile APLICAŢII, precum versiunea pentru mobil a browserului Chrome, Google Maps, Gmail şi Google+.

Sistemul testat de Google funcţionează în felul următor: dacă utilizatorii au serviciile de localizare activate ("Location Services") şi au deschisă, în acelaşi timp, una dintre aceste aplicaţii în timp ce fac cumpărături pe o arteră principală a oraşului, GOOGLE poate depista locul exact în care se află. Precizia operaţiunii creşte, de exemplu, dacă un client accesează serviciul Wi-Fi al unei companii.

Google a menţionat, într-o postare pe blog din luna octombrie, planuri de a extinde modalităţile de urmărire a oamenilor: "Pe măsură ce oamenii se află din ce în ce mai mult în mişcare şi trec de la un dispozitiv la altul, comercianţii ne transmit că vor să aibă o imagine completă şi precisă a felului în care publicitatea lor online realizează conversiile".

"Conversiile pot apărea în forme diferite: vizite la magazine, apeluri telefonice, descărcări de aplicaţii, tranzacţii pe internet sau achiziţii făcute după consultarea mai multor dispozitive. O viziune mai bună asupra acestor modalităţi complexe de plată poate ajuta la optimizarea publicităţii online şi la repartizarea mai eficientă a bugetului", mai scria pe blogul oficial Google.

Directorul grupului Big Brother Watch, Nick Pickles, nu este deloc surprins de faptul că Google vrea să adauge sistemului său de urmărire online opţiunea de a supraveghea locaţia noastră în timp real, pentru o imagine mai detaliată asupra vieţii noastre.

"Informaţiile de localizare sunt unele dintre cele mai sensibile care pot fi colectate din telefoanele noastre, foarte puţine persoane fiind conştiente de abilitatea telefoanelor noastre de a ne monitoriza fiecare mişcare", a adăugat Pickles.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici