Grapini: Degeaba facem promovare dacă vine turistul şi este nemulţumit

Ministrul delegat pentru IMM, Turism şi Mediul de Afaceri, Maria Grapini, spune că în ultimii ani s-au cheltuit mulţi bani pentru promovare, dar aceasta trebuie realizată dacă are în spate un produs competitiv, altfel turistul va fi nemulţumit şi se va crea o imagine proastă a respectivului obiectiv.

Urmărește
262 afișări
Imaginea articolului Grapini: Degeaba facem promovare dacă vine turistul şi este nemulţumit

Grapini: Degeaba facem promovare dacă vine turistul şi este nemulţumit (Imagine: Razvan Chirita/Mediafax Foto)

"Eu am descoperit în doar două luni de când sunt ministru că s-au cheltuit foarte mulţi bani pe promovare, dar promovarea trebuie să aibă în spate produsul şi serviciul, degeaba promovăm şi vine turistul şi este nemulţumit. Am făcut mai mult rău pentru că o imagine proastă se şterge mai greu decât o promovare care este mai temperată. În toate domeniile când promovezi trebuie să ai în spate şi produsul şi setul de valori pentru că dacă îl minţi pe client, faci o promovare care nu are în spate valoarea pe care ai vrut să o promovezi printr-o siglă, printr-un slogan printr-un filmuleţ, printr-un spot publicitar, atunci faci mai mult rău şi durează mai mult timp să corectezi", a declarat Maria Grapini, marţi, la Mangalia.

Ea a făcut, marţi după-amiază, o vizită în staţiunile din sudul litoralului şi a fost nemulţumită de faptul că sunt foarte multe unităţi hoteliere care nu sunt în funcţiune, nu sunt întreţinute şi strică imaginea staţiunilor.

"Nu sunt renovate, nu sunt în funcţiune. Noi nu putem promova Mangalia, de exemplu, ca staţiune balneo şi nici turistic dacă trecem pe lângă lucrurile acestea. (...) Trebuie să reglementăm ce facem cu proprietarii care de 20 de ani, de cinci ani au închis hotelurile şi se întâmplă aici ceea ce se întâmplă: paragină. Să ne facem paşii strategici pe care să îi urmărim în fiecare an ca să ajungem la o situaţie normală, să fructificăm ce ne-a dat Dumnezeu", a mai spus ministrul delegat pentru IMM, Turism şi Mediul de Afaceri.

Maria Grapini consideră că trebuie dată o reglementare pentru a-l obliga pe proprietarul hotelului respectiv să-şi întreţină obiectivul general pentru a nu strica aspectul staţiunii. Ministrul susţine că se poate ajunge şi în situaţia în care proprietarii respectivi să achite o taxă dacă nu întreţin hotelurile.

"O taxă se pune şi în alte ţări dacă nu îşi întreţine faţada, spaţiul verde. Evident că pentru persoane fizice poate să existe un factor stimulativ, în alte ţări există reparaţia faţadei, la clădiri istorice mai ales, din efort personal, iar acea sumă este scăzută din impozitul pe venitul persoanei fizice. Dar în situaţia în care un investitor a cumpărat şi nu face nimic sigur trebuie să suporte consecinţele. Nu poţi să strici tot aspectul unei staţiuni, al unui oraş până la urmă, doar pentru faptul că cineva nu vrea, atunci poate că o face intenţionat, nu ? Un investitor, dacă e un investitor adevărat, ştie să îşi dimensioneze plasarea capitatului încât să poată să şi întreţină investiţia pe care a făcut-o. Cred că aici s-a greşit, s-a cumpărat fără limită, unii au cumpărat zeci de hoteluri fără condiţii în contract de a menţine şi de a respecta arhitectura, PUZ-ul general", a explicat Maria Grapini.

Ministrul şi-a propus să ajungă în perioada următoare şi în Mamaia, dar ştie că această staţiune nu se confruntă cu problemele pe care le are sudul litoralului. Grapini l-a lăudat pe primarul municipiului Constanţa, Radu Mazăre, că are multe proiecte şi o bună viziune asupra turismului.

"Mamaia este o staţiune cât de cât rezolvată, să zicem aşa, nu putem să spunem că e aceeaşi problemă ca şi aici, şi cred că domnul Mazăre, având şi vechime foarte mare ca edil, se descurcă. Mie îmi place că domnul primar are proiecte, a venit la Bucureşti să se întâlnească cu mine, are gânduri extrem de bune şi o viziune bună", a menţionat Maria Grapini.

Primarul municipiului Mangalia, Cristian Radu, a spus cu acest prilej, că a început deja denunţarea mai multor contracte încheiate de Primărie cu diverşi agenţi economici, susţinând că respective asocieri ar fi fost realizate "la limita legii".

"Această plajă a fost terenul Primăriei Mangalia, teren pe care l-am înstrăinat în 1996. Este vorba de 7.000 metri pătraţi, contract pe 25 de ani, pe o redevenţă de 260 de dolari pe an, dacă vi se pare în regulă... Eu nu pot fi părtaş la asemenea, pot să le numesc, chiar şi ilegalităţi. Am început împreună cu Consiliul Local să denunţăm aceste contracte, nu numai acesta, mult mai multe contracte, pentru că vorbim de 110 hectare în staţiuni concesionate închirate, asocieri făcute undeva la limita legii", a afirmat primarul Mangaliei.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici