Grav afectaţi de Covid-19: Legumicultorii români nu ştiu să-şi vândă marfa. Cum ar fi putut evita criza
This browser does not support the video element.
Mulţi legumicultori români sunt grav afectaţi de criza sanitară. Lucrurile ar fi stat mai bine pentru ei dacă ar fi învăţat să-şi ambaleze corespunzător marfa şi să negocieze din timp contracte cu retailerii. Astfel, ai fi văzut şi tu mai des legume româneşti în galantarele supermarketurilor.
„Trebuie să trecem printr-o fază pregătitoare pentru asta, livrarea la supermarketuri. Pentru că toată lumea crede că e uşor. În momentul în care ai gândit că faci o producţie trebuie să te gândeşti cui o dai”, explică Aurel Tănase, preşedintele Organizaţiei Interprofesionale pentru Produse Agroalimentare.
Practic, legumicultorii ar trebui să ia în calcul normele pe care marile lanţuri de supermarketuri la cer din partea acestora, pentru a-şi face marfa atractivă.
„Marfa asta odată recoltată trebuie pusă într-un ambalaj, în baza unui standard pe care ţi-l dă supermarketul”, mai spune acesta.
Unii legumicultori au acţiona la timp şi vor putea ieşi cu bine din perioada de criză.
„Producători care au ştiut să-şi încheie parteneriate şi care acum stau liniştiţi pentru că suntem convinşi că ei, avem contractele, n-o să ne lase nouă marfa să se strice”, afirmă Roxana Roşca, legumicultor din Ialomiţa.
Ministerul Agriculturii a lansat recent o platformă online pentru ca agricultorii să intre în legătură cu retailerii. Legumicultorii pot publica acolo oferte, cu condiţia să aibă atestate de producător