Gruia Stoica: Discuţiile cu Transporturile sunt în derulare, "nu s-a terminat încă confruntarea"

Reprezentanţii Grup Feroviar Român (GFR) au discutat vineri cu membrii Comisiei de Privatizare a CFR Marfă stadiul îndeplinirilor obligaţiilor contractuale ale vânzătorului, analiza nefiind încheiată, a declarat proprietarul GFR, Gruia Stoica.

Urmărește
168 afișări
Imaginea articolului Gruia Stoica: Discuţiile cu Transporturile sunt în derulare, "nu s-a terminat încă confruntarea"

Proprietarul GFR, Gruia Stoica (Imagine: Liviu Chirică/Mediafax Foto)

"Nu s-a terminat încă confruntarea, o să vedem după aceea, mai târziu o să vă dau o declaraţie cu privire la acest lucru", a declarat omul de afaceri, la ieşirea din Ministerul Transporturilor.

El a afirmat că sunt mai multe clauze contractuale care trebuie îndeplinite, fără să precizeze dacă există obligaţii nerespectate de către vânzator.

Stoica a reiterat că GFR şi-a îndeplinit obligaţiile contractuale, a tratat cu seriozitate procedura de privatizare şi are banii pentru plata diferenţei de 170 milioane euro, necesară pentru preluarea pachetului de 51% din capitalul companiei de transport feroviar, menţionând că aceştia nu sunt "surse ilegale".

Întrebat dacă intenţionează să dea statul în judecată în cazul în care privatizarea va fi anulată, proprietarul GFR a spus că termenul pentru încheierea procedurii este luni, fără să facă alte comentarii.

Stoica a declarat joi pentru MEDIAFAX că va plăti diferenţa de 170 milioane euro pentru preluarea CFR Marfă chiar şi fără avizul Consiliului Concurenţei, dacă vânzătorul, respectiv Ministerul Transporturilor, şi-a îndeplinit toate obligaţiile.

Potrivit hotărârii de Guvern privind privatizarea CFR Marfă, termenul pentru finalizarea procesului expiră luni, nefiind prelungit de către Guvern.

Anexa actului normativ prevede că transferul dreptului de proprietate asupra pachetului de 51% din acţiuni se realizează la data îndeplinirii cumulative a cinci condiţii: emiterea unei decizii din partea autorităţilor de concurenţă; finalizarea de către vânzător a conversiei creanţelor deţinute de stat asupra companiei la data semnării contractului şi definitivarea structurii capitalului social al societăţii în urma operaţiunii; obţinerea de către vânzător de la finanţatorii interni şi externi ai societăţii a unui acord cu privire la modificarea structurii acţionariatului societăţii, ca efect al încheierii contractului; creditarea contului vânzătorului cu toate sumele datorate de cumpărător şi semnarea declaraţiei privind transferul dreptului de proprietate asupra pachetului de acţiuni în registrul acţionarilor şi de acţiuni al societăţii.

Consiliul Concurenţei nu poate da avizul până luni, termen limită pentru finalizarea privatizării CFR Marfă, şi va începe analiza doar după ce va primi de la GFR informaţii care lipsesc din notificarea depusă în urmă cu două săptămâni.

"Noi am primit o solicitare de aprobare a tranzacţiei, o notificare, din partea cumpărătorului. Solicitarea nu este completă, nu conţine elemente importante legate de definirea pieţelor, şi noi avem nevoie, alături de Comisia Europeană, de aceste date pentru a putea face analiza pe fond. Ca atare, noi le-am solicitat să completeze informaţiile depuse. Aveau la dispoziţie 20 de zile pentru asta, au trecut deja zece, deci mai au un maxim de zece zile pentru a veni cu informaţiile respective. Cu cât vin cu ele mai repede, cu atât noi putem să demarăm analiza noastră", a declarat joi pentru MEDIAFAX preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu.

Finalizarea vânzării-cumpărării pachetului de acţiuni, constând în plata preţului de cumpărare şi în transferul titlului de proprietate, va avea loc sub condiţia semnării unui contract de escrow unde cumpărătorul să depoziteze o sumă reprezentând 10% din valoarea tranzacţiei, precum şi a realizării condiţiilor suspensive prevăzute anterior.

Până în prezent, GFR a plătit o garanţie de 10 milioane de euro şi un avans de 20 milioane de euro, reprezentând 10% din valoarea tranzacţiei.

În luna iunie, GFR a fost declarat câştigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru 51% din acţiuni.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici