- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Gruia Stoica preia cu 13 milioane euro "CFR Marfă" din Muntenegru
Omul de afaceri Gruia Stoica, proprietarul celui mai mare transportator privat feroviar de mărfuri, Grup Feroviar Român (GFR), de pe piaţa românească, parte a grupului Grampet, va investi 13 milioane euro în achiziţia a 87,6% din compania naţională feroviară de mărfuri din Muntenegru.
Gruia Stoica preia cu 13 milioane euro "CFR Marfă" din Muntenegru (Imagine: Ciprian Sterian/Mediafax Foto)
"Am fost acceptaţi pentru preluarea companiei de stat Montecargo. Dacă ne vor fi acceptate condiţiile de cumpărare, vom prelua compania", a declarat omul de afaceri Gruia Stoica, proprietarul GFR, care a avut anul trecut o cifră de afaceri de 101 milioane euro şi un profit net de 7,2 mil. euro, scrie Ziarul Financiar în ediţia de marţi.
Montecargo a rulat anul trecut o cifră de afaceri de 5,7 milioane de euro şi a transportat 844.000 de tone de marfă, potrivit site-ului indecon.de, ce oferă informaţii legate de privatizarea companiei.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Israelul a distrus o facilitate nucleară iraniană. Aceasta era considerată inactivă după închiderea oficială din 2003
-
Olaf Scholz şi Vladimir Putin au vorbit la telefon timp de o oră. Este prima discuţie directă din 2022
-
Macron: Europa se îndreaptă spre un război tarifar cu SUA şi China
-
Industria criptomonedelor este în extaz după victoria lui Donald Trump. Bitcoin, la noi maxime istorice
Mai mult, compania operează 713 vagoane şi 17 locomotive.
Spre comparaţie, CFR Marfă operează 850 de locomotive şi aproape 42.000 de vagoane de marfă.
"Preţul acţiunilor pe care le vom cumpăra de la Montecargo se ridică la 2 mil. euro, datoriile pe care le vom acoperi sunt de 6 mil. euro, iar investiţiile pe care le vom realiza se ridică la 4-5 mil. euro".
Gruia Stoica, care controlează grupul Grampet, a investit în ultimii ani milioane de euro în sectorul feroviar prin achiziţia mai multor companii din străinătate.
Anul trecut a cumpărat o fabrică de vagoane din Ungaria.
Mai mult, Grampet mai deţine participaţii majoritare la două firme de transport feroviar din Ungaria şi Bulgaria.
GFR este deţinută cu un pachet de 50,45% de Grampet SA, cu 26,1% de Vasile Didilă, cu 14,1% de Rapid Com (deţinută de Vasile Didilă) şi cu 9% de compania Turnoprest (deţinută de Vasile Didilă). Gruia Stoica şi Vasile Didilă sunt din comuna Brăhăşeşti, localitatea Toflea (Galaţi).
Compania Grup Feroviar Român (GFR), cel mai mare operator privat feroviar de pe piaţa românească, controlată de omul de afaceri Gruia Stoica, a în registrat în primele cinci luni din acest an
un avans de 10% al cifrei de afaceri, bugetul din 2010 fiind construit pe o creştere cu 14%, la aproape 115 milioane de euro.
"În primele cinci luni ale anului curent, compania a înregistrat o creştere cu aproximativ 10% a cifrei de afaceri, nefiind afectată de criza financiară, deoarece s-au luat măsurile de rigoare la momentul oportun", a declarat Gruia Stoica.
Stoica, unul dintre cei mai discreţi antreprenori români, şi-a clădit businessul în industria căilor ferate, el fiind şi proprietarul companiei specializată în repararea vagoanelor de călători şi marfă Remar Paşcani (RMAR), dar şi a altor companii.
Operatorul feroviar privat GFR a încheiat anul trecut cu un profit net de 10,3 mil. lei (2,5 mil. euro), faţă de nivelul de 26,2 mil. lei (7,1 mil. euro) anul anterior, potrivit reprezentanţilor companiei.
Pe piaţa transportului feroviar de mărfuri, GFR concurează cu compania de stat CFR Marfă, dar şi cu companiile private Servtrans şi Unifertrans.
"Resursele necesare continuităţii Grupului Feroviar Român au fost deja asigurate pentru următorii trei - cinci ani prin încheierea unor contracte a căror derulare aduce 70% din cifra de afaceri a companiei", a declarat Gruia Stoica.
În aprilie anul acesta, GFR a semnat un contract pe trei ani de transport ţiţei şi gazolină pentru compania de stat Conpet Piteşti, valoarea contractului atribuit prin licitaţie deschisă fiind de 49 mil. euro.
Printre clienţii operatorului privat feroviar se mai numără Compania Naţională a Huilei, Holcim, ArcelorMittal Galaţi, Petrom, Shell Gaz România şi Rafo, potrivit datelor de pe site-ul companiei.
"Ponderea contractelor încheiate cu statul este de 10% în totalul contractelor pe care le are compania GFR. Cele mai multe contracte le încheiem cu companiile private", a spus omul de afaceri.
Grup Feroviar Român, care operează cu 2.300 de vagoane (din care 1.200 proprii) şi 100 de locomotive (din care 75 proprii), este controlată de compania Grampet.
Grupul Grampet mai include, pe lângă transportatorul feroviar de marfă Grup Feroviar Român, fabrica de reparaţii vagoane Remar Paşcani şi companiile Reva din Simeria, judeţul Hunedoara sau Turist
Semenic.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO