Grupul Toyota a rămas liderul pieţei auto la nivel mondial în 2014, pentru al treilea an consecutiv

Grupul Toyota a rămas liderul pieţei auto la nivel global şi în 2014, pentru al treilea an consecutiv, după ce a depăşit bariera de 10 milioane de unităţi vândute anul trecut, la fel ca şi competitorul Volkswagen.

Urmărește
314 afișări
Imaginea articolului Grupul Toyota a rămas liderul pieţei auto la nivel mondial în 2014, pentru al treilea an consecutiv

Grupul Toyota a rămas liderul pieţei auto la nivel mondial în 2014, pentru al treilea an consecutiv (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Vânzările producătorului auto din Japonia, care includ subsidiarele Hino Motors şi Daihatsu Motor, au urcat cu 3% în 2014 în comparaţie cu anul precedent, de la 9,98 de milioane de unităţi la 10,23 milioane de unităţi, se arată într-un comunicat al companiei, relatează Bloomberg.

Rezultatele bune la nivel global au fost susţinute de vânzările din Statele Unite, care au avansat cu 6,2%, la 2,37 de milioane de unităţi în 2014, pe fondul cererii ridicate de SUV-uri.

Săptămâna trecută, Volkswagen, cel mai mare constructor auto din Europa, a raportat vânzări în urcare cu 4,2% faţă de 2013, la 10,14 milioane de unităţi, devansând General Motors, ocupantul poziţiei a doua în clasamentul celor mai mare producători de autovehicule din lume la finalul lui 2013.

General Motors a anunţat că a comercializat 9,92 de milioane de maşini în 2014, în creştere cu 2,1% faţă de anul precedent.

"Grupul Toyota este mai preocupat de menţinerea profitabilităţii, decât să alerge după numere. În aceste condiţii, nu m-ar surprinde dacă Toyota ar vinde mai puţine maşini decât Volkswagen în anii următori", a declarat Peggy Furusaka, analist al Moody’s Investors Service din Tokyo.

De altfel, Toyota estimează că vânzările vor coborî cu 1% în acest an, la 10,15 milioane de autovehicule, întrucât se aşteaptă la un declin al cererii pe piaţa din Japonia după creşterea unui impozit pe consum.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici