Vânzările producătorului auto din Japonia, care includ subsidiarele Hino Motors şi Daihatsu Motor, au urcat cu 3% în 2014 în comparaţie cu anul precedent, de la 9,98 de milioane de unităţi la 10,23 milioane de unităţi, se arată într-un comunicat al companiei, relatează Bloomberg.
Rezultatele bune la nivel global au fost susţinute de vânzările din Statele Unite, care au avansat cu 6,2%, la 2,37 de milioane de unităţi în 2014, pe fondul cererii ridicate de SUV-uri.
Săptămâna trecută, Volkswagen, cel mai mare constructor auto din Europa, a raportat vânzări în urcare cu 4,2% faţă de 2013, la 10,14 milioane de unităţi, devansând General Motors, ocupantul poziţiei a doua în clasamentul celor mai mare producători de autovehicule din lume la finalul lui 2013.
General Motors a anunţat că a comercializat 9,92 de milioane de maşini în 2014, în creştere cu 2,1% faţă de anul precedent.
„Grupul Toyota este mai preocupat de menţinerea profitabilităţii, decât să alerge după numere. În aceste condiţii, nu m-ar surprinde dacă Toyota ar vinde mai puţine maşini decât Volkswagen în anii următori”, a declarat Peggy Furusaka, analist al Moody’s Investors Service din Tokyo.
De altfel, Toyota estimează că vânzările vor coborî cu 1% în acest an, la 10,15 milioane de autovehicule, întrucât se aşteaptă la un declin al cererii pe piaţa din Japonia după creşterea unui impozit pe consum.